“Mission: Impossible III” gør næppe det umulige, for den topper nok en anelse for tidligt i originalitet og tempo, og nej, plottet giver egentlig ikke meget mening. Faktisk er handlingen spækket med flere uafklarede omstændigheder. Men hvad gør det, når der alligevel er så meget fart over feltet, at de fleste detaljer ender med at ligne uklare og betydningsløse fartstriber i en film, som aldrig tøver i jagten på det næste gib i publikum? Selvom man efterhånden ikke skulle tro, at det var muligt i actionfilm, formår “Mission: Impossible III” at være en fantasifuld og højst underholdende action-thriller, som er spækket med drilske kuldegys og begavede overraskelser. Vinteren har været lang og popcornspublikummet har ventet længe, men nu er den her, årets første sommer-blockbuster og det kunne i grunden ikke gøres meget bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-maxhh 18 år siden

Er jeg den eneste der undrer mig en smule over at IMF nu pludseligt er et "almindeligt" efterretnings-organ...?

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#52 sizanx 18 år siden

Fed film 4,5/6. Der er nogle ting som kunne gøres bedre, og 1eren er stadigvæk den bedste ;)

IMF er sgu en klam forkortelse for:
Impossible Mission Force
Gravatar

#53 myshkin 18 år siden

#37

Hvilket passer glimrende ind. Jeg har altid tolket det som værende en form for fristende ondskab. Det er op til seeren at fortolke det element, det synes jeg helt klart Tarantino ligger op til.

Hvad angår M:I:III, har ikke set den, men glæder mig alligevel til at se Hunt sparke røv. M:I:II var dog en elendig film, imo.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#54 Ash 18 år siden

#37

Har læst at det er Marsellus Wallace's sjæl, hvilket understøttes af plastret han har i nakken, da man mener at det var herfra at satan tager/suger din sjæl ud fra. Ved ikke om det passer, men synes den teori er interessant...!

Back on topic:
God anmeldelse - har savnet en ordenlig actionbasker, og en anmelder, der tør anmelde en film for hvad den er!
Gravatar

#55 MTK 18 år siden

For lige at afslutte Pulp Fiction diskussionen, så er der selvfølgelig tale om en McGuffin, og derfor er det naturligt at:

In a radio interview with Howard Stern in late 2003, Quentin Tarantino was asked by a caller the contents of the briefcase, and he answered, "It's whatever the viewer wants it to be.
- imdb trivia.

Hvilket selvfølgelig understøttes yderligere i http://imdb.com/title/tt0110912/trivia .

Med hensyn til MI3, så var det god aktion, hvis man er villig til at slå hjernen helt fra, med den bedste bad-guy jeg længe har set på film. Han var hele biletten værd. Dog ødelagde den vattede slutning delvist oplevelsen, så den får 4/6 herfra.. for Hoffman og de godt instruerede aktion-sekvenser.

Havde nu helst set at
Julia var faldet død om i den tumpede "honeymoon"-slutscene, grundet en af de der tidsindstillede pillelignende bomber de fik stukket ind i hjernen.
Gravatar

#56 filmz-ChesterB 18 år siden

i forhold til de andre er denne her den dårligste da der er meget mere skyderi end der er masker som der var i de andre!
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow

#57 18 år siden

56: Ja, og nu er det jo almindeligt kendt, at masker er at foretrække frem for skyderi.
Gravatar

#58 Spanner 18 år siden

Hvorfor tror du det hedde "Maskernes Nat" og ikke "Skydernes Nat"?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

#59 18 år siden

#58: LOL. Så er der jo også den film med Jim Carrey, hvor han finder en grøn pistol, der giver ham overnaturlige kræfter.
Gravatar

#60 runehansen76 18 år siden

så den igår - og den holder MAX!!! Selv kæresten var vildt begejstret :D
Jeg anbefaler den helt klart!
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76

Skriv ny kommentar: