“Mission: Impossible III” gør næppe det umulige, for den topper nok en anelse for tidligt i originalitet og tempo, og nej, plottet giver egentlig ikke meget mening. Faktisk er handlingen spækket med flere uafklarede omstændigheder. Men hvad gør det, når der alligevel er så meget fart over feltet, at de fleste detaljer ender med at ligne uklare og betydningsløse fartstriber i en film, som aldrig tøver i jagten på det næste gib i publikum? Selvom man efterhånden ikke skulle tro, at det var muligt i actionfilm, formår “Mission: Impossible III” at være en fantasifuld og højst underholdende action-thriller, som er spækket med drilske kuldegys og begavede overraskelser. Vinteren har været lang og popcornspublikummet har ventet længe, men nu er den her, årets første sommer-blockbuster og det kunne i grunden ikke gøres meget bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ks 17 år siden

Ny anmelder?
Gravatar

#2 filmz-xlarti 17 år siden

#1 Yes, and I like his style! Velkommen til!
Altid rart at se en anmeldelse af en anmelder der tydeligvis elsker action genren.
Gravatar

#3 kasper0204 17 år siden

#1 - Haha... Var også det første jeg tænkte :)

Men det er da godt det er så positivt :) Jeg glæder mig også til at se den...
Gravatar

#4 squee 17 år siden

Fin anmeldelse, men jeg er ikke helt enig...
Jeg har skrevet en kort kort kort kort anmeldelse af filmen på et andet forum. Jeg gør ikke rigtig op for så meget i anmeldelsen eller giver den en karakter, men jeg udpeger bare nogle ting jeg var tilfreds og mindre tilfreds med:

"Nå, det var sgu ikke den helt store oplevelse.
Som man nok kan læse i mange andre anmeldelser, så stjæler Philip Seymour Hoffman hele billedet, og han er filmens eneste højdepunkt, fordi resten er filmen er bygget op over klichéer:
Vi har naturligvis Ethan Hunt, som efter mange år i tjenesten hos IMF (Impossible Mission Force) har valgt at trække sig tilbage, for ikke at skulle sætte sit liv i fare, nu hvor han har fundet sig en kæreste. Nu træner Ethan Hunt kun opkommende spioner, eller hvad end de vælger at kalde sig, men kæresten ved dog naturligvis ingenting om dette, og er totalt ignorant og uvidende omkring hans fortid. Hun tror, at han måler trafik som en del af hans arbejde hos trafikministeriet eller noget i den dur, og stiller aldrig spørgsmål til hans mange mange mange "forretningsrejser" - kan du sige True Lies med Arnold? Ja, det kan du godt, fordi det er akkurat samme princip.
Så har vi "THE FUNNY BLACK MAN!" aka. JarJar Binks, der altid skal runde hver en scene af med de obligatoriske one-liners, der kan kvæle enhver form for underholdende actionscene. Dernæst kommer den asiatiske pige, der er god til kampsport, IT og sprængstof - wow, det lyder næsten som noget vi har oplevet milliarder af andre gange, og så til sidst men ikke mindst den unge nørd der er transport-mand og hacker. Allerede her har vi jo en dejlig skitse til et IMF hold.
Men skal man være helt nede på jorden, kan man jo sige, at man ikke skal forvente så forfærdelig meget af hvad der nu engang er en actionfilm. Action består af tjubang chokolademand i diverse former af eksplosioner og stunts, og du får uden tvivl det hele serveret foran dig i MI:III.
Jeg skal selvfølgelig ikke sidde og svine filmen til, bare fordi den gør brug af gamle opskrifter, fordi jeg blev faktisk positivt overrasket over hvor kold filmen er. Det er ikke kun vores helte der bliver beskudt i filmen, men også civile og til tider ret koldblodigt. Et enkelt sted tænkte jeg: "Hold da fast! Den scene får skam nok hård medfart i USA", men én af mine overraskelser blev punkteret noget så grusomt, da tingene ikke viser sig at være som de ser ud til. Åh åh!
Effekterne var til gengæld virkelige gode og harmonerede godt med actionscenerne, men man følte ikke rigtig nogen former for spænding i løbet af filmen, fordi den er opbygget på en spøjs måde, som jeg ikke kan tillade mig at afsløre.
Ret skal være ret, og man får hvad man betaler for. Du får action fra ende til anden der til tider er virkelig undeholdende, du får masser af gadgets, enkelte skønne piger etc. Man skal ikke forvente, at man sætter sig ind og ser en film med en overraskende god historie, fordi det er som sagt en action film, men overgangen fra Australiens ødemarker til Vatikanet og Shanghai er dejligt forfriskende! John Woo er skredet af helvede til og det kan man virkelig mærke, da det kun er få actionscener der foregår i slowmotion. "
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#5 filmz-d4||3 17 år siden

#1 ahhaha tænkte lige det samme, havde da overhovedet ik regnet med den sku få gode karaktere HERINDE..
Men fedt at se en som kan lide noget action..
Gravatar

#6 ks 17 år siden

#3 - #5 - Nu var den kommentar ikke fordi den fik en meget positiv karakter, men fordi jeg ikke har set anmeldelser af 'Flaming Homer' før, og heller ikke ser ham under "crew". Derfor var det egentlig bare af ren nysgerrighed.

Jeg synes faktisk det er en udmærket anmeldelse, men jeg tvivler dog en smule på, at jeg ville finde filmen helt så god som anmelderen, men man kan naturligvis overraskes. Nu har jeg da i hvert fald lyst til at se filmen.
Gravatar

#7 chandler75 17 år siden

Flaming Homer har også anmeldt "Firewall".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 dome 17 år siden

Det var en fair film, et godt actionbrag, men ikke så meget mere. Jeg var bedre underholdt med M:I:II.
Jeg vil dog give anmelderen ret i at Hoffmanns præstation er yderst glimrende.

4/6
Yes sirs!
Gravatar

#9 kasper0204 17 år siden

#6 Jeg ligger heller ikke noget negativt i din eller min eller #5s indlæg...

Det er da positivt med nye anmeldere, og da Filmz er nogle hårde banditter med anmeldelser, så var det første jeg tænkte, da jeg så denne anmeldelse af DEN film: "Ny anmelder?"

Jeg har også fået mere lyst til at se den nu :)

#10 17 år siden

#8: Slap heeeeelt af; MI2 var da noget af det svageste jeg nogensinde har set.

MI3, derimod, dét er god action. Jeg er fuldstændig enig med anmelderen. Ligegyldigt plot og den topper for tidligt, men det er top tunet action, hvis man ikke tager det for mere. Dét kan man ikke engang sige om Woos elendige 2'er. Et'eren er og blver dog den bedste, selvom actionen i den nye 3'er er i særklasse.

Men, nej hvor er det fucking nemt at
gætte hvem der er skurken, hvis man holder sig til velkendte principper: Det skal være én, som man er blevet præsenteret for, og det må ikke være den, som er mest oplagt. Voila, så har man sin skurk efter 1/2 time.

Skriv ny kommentar: