“Mission: Impossible III” gør næppe det umulige, for den topper nok en anelse for tidligt i originalitet og tempo, og nej, plottet giver egentlig ikke meget mening. Faktisk er handlingen spækket med flere uafklarede omstændigheder. Men hvad gør det, når der alligevel er så meget fart over feltet, at de fleste detaljer ender med at ligne uklare og betydningsløse fartstriber i en film, som aldrig tøver i jagten på det næste gib i publikum? Selvom man efterhånden ikke skulle tro, at det var muligt i actionfilm, formår “Mission: Impossible III” at være en fantasifuld og højst underholdende action-thriller, som er spækket med drilske kuldegys og begavede overraskelser. Vinteren har været lang og popcornspublikummet har ventet længe, men nu er den her, årets første sommer-blockbuster og det kunne i grunden ikke gøres meget bedre.
Skriv ny kommentar:
#71 filmz-ShaRkeT 18 år siden
#72 tiny 18 år siden
Til sidst: Ja, Tom Cruise er ulidelig, tåbelig, og ja: dum mm, men jeg tager hatten af for hans stunts. Stuntet med højhusende var da alt for vildt! Jeg ville gerne have set mere til Jonathan Rhys Myers. Der går åbenbart rygter om, at han er udset til at fortsætte, hvor Cruise slap mht MI-filmene. Det håber jeg er tilfældet, hvis der kommer flere MI-film.
#73 dolphinfriendly 18 år siden
#74 pulse83 18 år siden
#75 filmz-Scarface 18 år siden
#76 filmz-Bruce 17 år siden
Sikken en rutschebane tur, med mange flotte nedture. Doh! Havde jeg regnet med JJ Abrams nu var en fuldblods action instruktør, så har jeg isåfald skiftet mening.
M:I:3 er en tro kopi af Alias. Miljøet er klonet helt ned til IT nørden Marshall Flinkman fra serien, nu spillet af Simon Pegg, som er en ynkelig parodi på den rigtige vare.
Alias fungerede fordi man var villig til at spille med og sluge en 3-400 kameler i den vilde agent verden. Det var præmisserne fra afsnit til afsnit, når man på 4 sekunder var i Asien, derefter i USA og 2 minutter efter i Mexico.
Dette miks går grueligt galt i Mission Impossible universet. Jo Abrams kan sine actionsekvenser og der ER nogle rigtig gode iblandt. Men Abrams glemmer, at 100 mio $ ekstra over 2 timer, ikke betyder det føles bedre end resultaterne fra afsnit til afsnit i Alias. Charisma'en er væk, bortset fra Philip Seymour Hoffmans figur "Owen Davian" under en flytur. Første og eneste gang, der er rigtig elektricitet i luften.
Puha, hvor starter man med al lo....!
De patetiske kærlighedsstunder med kæresten Lindsey. Man havde næsten lyst til at synge "Take my breath away" flere gange i denne film og der var endda en motorcykel scene, som imiterede en Top Gun scene til perfektion, i daggryet og hvor man blot ventede på at Ving Rhames have sagt "You can be my wingman anytime!".
Jeg har aldrig set en ung padowan som Jonathan Rhys Meyers, klare så mange opgaver på en gang som medhjælper for Ethan Hunt i Vatikanstaten. Han var 3 forskellige steder på en gang, i forskellige forklædninger, for til sidst at møde Ethan i katakomberne, som Ethan havde brugt masser af energi og opfindsomhed for at komme ned i. Wow, selv i Alias, havde man udbrudt "naaaah, ikk' rigtig vel?".
Slutscenerne i Shanghai, var dog hysterisk morsomme. Jeg mindes ikke at have grint så højlydt over en slutning, som iaften. Det var 80'erne for fuld udblæsning, på den ufede måde. Det var corny så det batter og man havde næsten ønsket, at L. Ron Hubbard havde haft en cameo, for bare at redde lidt ansigt.
De gange, hvor der var elementer, som virkelig sparkede røv, blev det banket ned med en sledgehammer af ufrivilligt komiske replikker, skuespilspræstationer og opsætninger.
JJ Abrams. Bliv du i TV serie miljøet for det her, var godt nok ikke imponerende.
M:I:2 var ikke god, men jeg vil foretrække Woo's cinematografi over dette, til hver en tid.
Film: 4.5/10
#77 Starbrow 17 år siden
af denne her film måske???
#78 dyg 17 år siden
#79 chandler75 17 år siden
#80 Patriarch 17 år siden