Der er mange årsager til at man burde købe denne film. Det er en utrolig god film, et visuelt mesterværk hvor hvert eneste billede er nøje planlagt og forberedt, samt en milepæl inden for ‘stop motion animation’, der endnu ikke er blevet overgået. En film der med sikkerhed aldrig vil blive glemt.

Derudover så indeholder DVD’en to af Tim Burtons tidligere værker, der ellers stort set er umulige at finde. Det er must-have for enhver Burton fan. Det ‘nye’ transfer (hvis det altså er det) er også alle pengene værd. Det er næsten en helt ny filmoplevelse at se den med så klare farver og skarpe farver.

Jeg kan kun give thumbs up herfra – det fås ikke meget bedre (det skulle da lige være en 2 disc udgivelse med DTS).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Kadann 20 år siden

#20 -

Den er ganske morsom, ingen tvivl om det.. lidt absurd, men sådan er Burtons film jo. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#22 NOWhere 20 år siden

The Nightmare Before Christmas har for mig en helt speciel betydning. Og det er så nu, man kan tænke sit, men jeg ser den hver år til jul og kun den ene gang om året (som sagt den er helt speciel) og jeg har da også titlen tatoveret på min ene arm, hi hi
Power to the Geeks
Gravatar

#23 NOWhere 20 år siden

og undskyld mig kære anmelder, men det sidste billede i anmeldelsen er sgu' ik' fra "Vincent", men fra "Frankenweenie" som rigtig nok indeholder alle de særprægede Burton elementer fra de senere film...
Gravatar

#24 filmz-vassago 20 år siden

Det er helt iorden kære bruger :) - det er selvfølgelig et billede fra "Frankenweenie".
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#25 Patriarch 20 år siden

Af burton film bør du KLART se Edward Scissorhands, Batman Returns og Nightmare before christmas... Sleepy Hollow er IKKE en must see film... den er ok tomme kalorier, men ikke mere.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 filmz-vassago 20 år siden

#25: Det er en rigtig flot film, rigtig gennemført - men historien er ikke så interessant eller fængende som andre Burton film
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#27 Spanner 20 år siden

Ud over The Fake Planet of the Apes synes jeg, at alle Burton's film siden Beetlejuice er must-see for enhver filmfan. Nogen er bedre end andre, men alle har elementer, der hæver dem over havet af mainstream hollywood lort.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#28 Patriarch 20 år siden

Ved vi endnu hvilken version der blev anmeldt?

og ja.. Planet of the Apes skuffede fælt!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#29 filmz-vassago 20 år siden

Det er den danske R.2 udgivelse - som kan erhverves for 100,- diverse steder.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#30 Patriarch 20 år siden

ok.. lækkert... tak..
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: