Undergangsstemningen og uhyggen er allestedsnærværende og omslutter beskueren gennem både lyd og billeder. Cliff Martinez’ musik, hvor elektroniske beats blandt andet er tilsat brusende kirkeorgel, rumler faretruende fra dybet og slår tonen an fra start. Larry Smiths billeder er grusomt smukke. Det er volds- og undergangstableauer, man bare ikke kan tage øjnene fra – lige meget hvor meget, man end gerne ville. Som i Cannes vil “Only God Forgives” dele publikum. Langt hen ad vejen er der tale om strengt formalistisk, visuel onani fra Nicolas Winding Refns side, der selv har talt om sin fetich for filmvoldens æstetik. Bangkok iscenesættes mareridtsagtigt i skærsildens røde flammer, hvor alle handlinger føles som en konstant nedadgående spiral, der hvirvler én med sig ned i helvede.

Se også: Filmz TV: Blodrød “Only God Forgives”-gallareportage

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 MMB 10 år siden

Ja , så er det forbavsende få. Mon ikke folket var gået tidligt i seng, så de kunne få en god nattesøvn inden torsdagens epokegørende afsnit af Filmz TV?
Gravatar

#32 Ispep 10 år siden

Vi var også kun tre personer i biffen. Min ven, mig og operatøren.
Gravatar

#33 The Insider 10 år siden

#31, tak!
War. War never changes.
Gravatar

#34 MMB 10 år siden

The Insider (33) skrev:
#31, tak!


Haha, så lidt. ;) Må dog indrømme, jeg var mildt skuffet over, at Tue Track ikke også fik lov at sige lidt mere. Med al respekt for Per Vers så er Tue Track noget mere interessant. :)
Gravatar

#35 Driver 10 år siden

20% på Rotten Tomatoes - det kan kun blive godt ! :D
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#36 El vez 10 år siden

Jeg er mere enig med Kim Skotte. Det var en flot, men tom omgang og er Refns tidligere film klart underlegen.
http://politiken.dk/ibyen/nyheder/film/anmeldelser...

Lækker musik!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#37 The Insider 10 år siden

#34, han følte faktisk selv, at han var mest "comfortable" med udelukkende at agere historiens beat-guru og lade Per stå for ordstrømmen. Så de beats, man hører efter "Become one with the beat", har Tue selv produceret i sit lydstudie. Resten er undertegnede, men fedt at have selveste TT med som musikalsk bidrager!
War. War never changes.
Gravatar

#38 MMB 10 år siden

The Insider (37) skrev:
#34, han følte faktisk selv, at han var mest "comfortable" med udelukkende at agere historiens beat-guru og lade Per stå for ordstrømmen. Så de beats, man hører efter "Become one with the beat", har Tue selv produceret i sit lydstudie. Resten er undertegnede, men fedt at have selveste TT med som musikalsk bidrager!


Cool, det giver mening! :) Glæder mig til Blu-rayen kommer med al ekstramaterialet. ;)
Gravatar

#39 The Insider 10 år siden

#38, der bliver nogle muntre fraklip - Per Vers' forsøg på at rappe klingon var især genialt!
War. War never changes.
Gravatar

#40 Elsebethf 10 år siden

Jeg har lige været inde at se den i Øst for Paradis i Århus. Vi var 4! Solen skinnede også udenfor og det var 17.30, men det er måske ikke det helt store publikumshit alligevel. Jeg kunne nu ret godt lide filmen og ville nok give den 4/6. Ja, den var voldelig, men ikke så voldelig som jeg troede den ville være( selvom min veninde sad ned et tørklæde for øjnene under filmen. Historien er ret tynd, men det visuelle var ret fantastisk. At den bliver holdt i simple farver giver bare lidt mere dybde i filmen. Ryan Gosling gør det godt. Han siger jo ikke meget, men synes hans mimik udtrykker så meget som ord ikke kan. Og Kristin Scott Thomas er fantastisk, dejligt at se hende i sådan en rolle. Så god film, men kunne være bedre.

Skriv ny kommentar: