I bund og grund er “Out of the Furnace” en realistisk historie, der viser, hvordan mennesker reagerer under ekstreme forhold, og ikke mindst hvordan det ødelægger deres liv. Filmen har et fantastisk cast, der alle spiller formidabelt uden nogensinde at kamme over i det hysteriske. I en så karakterdrevet film er det nødvendigt, hvis ikke det hele skal falde til jorden. Instruktøren binder alt sammen til en højere enhed, så det, der nemt kunne være blevet en generisk hævnfortælling, bliver en kommentar til det amerikanske samfund – hvis ikke direkte et gravskrift over den amerikanske drøm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Ispep 10 år siden

#10

Den er bestemt ikke for lang. Filmen er under to timer og de fløj afsted. Jeg kan af gode grunde ikke spoile filmen for dig, men flere steder gik tingene en tand for hurtigt. Den har nok tematik og karakterudforskning til en længere spilletid.
Gravatar

#12 Driver 10 år siden

Han er uenig i alt, hvad jeg mener - oraklet, der sidder herinde 24/7.

Jeg mener, at filmen er lidt lang i det, og visse scener kunne sådan set godt være blevet skåret fra bl.a. introscenen.

Men se da filmen og stol på dig selv #10. :)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg er enig med både Driver og Ispep i, at spilletiden er forkert. Man skulle enten have skåret historien ind til benet, eller udforsket noget mere. Som resultatet er nu, synes jeg filmen føles halvhjertet. Bale spiller skidegodt, ja, men der mangler sgu et eller andet i mine øjne. Jeg formåede i hvert fald at kede mig et par gange undervejs. 5/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Fredag 10 år siden

Lorden har ret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! The Wisdom Of Solomon!
Gravatar

#15 Ispep 10 år siden

#13

Hvordan du formåede at kede dig er mig en gåde hehe!! Du nød jo den nye Trier film, så burde du eddermanme være en hærdet mand ;)
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 10 år siden

#15 netop fordi det føltes enten for langsomt eller hurtigt! Så bliver det lidt kedeligt for mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 Baby Strong 10 år siden

4/6 herfra. Den havde sine stærke og svage sider.
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 10 år siden

Ps. Fandt du Nymphomaniac kedelig, Ispep?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 Mikkel Abel 10 år siden

Nymphomaniac var jo alt for kort!! :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#20 Ispep 10 år siden

Lord: har ikke set den. Vil gerne se den selvom jeg også kan frygte så lang en spilletid om sådant tema, så det bliver nok en prøvelse for mig alligevel men derfor kan filmen stadig være god - eller dårlig. Nu må vi se!!

Skriv ny kommentar: