Guillermo del Toro gør brug af en meget farverig og opfindsom filmisk palet til at skabe sin helt egen verden, rig på grumhed, men også fantasi og poetisk skønhed. Det er i det hele taget den helstøbte fornemmelse, man sidder tilbage med efter filmen, der gør, at “Pans labyrint” varmt kan anbefales. Eventyrets faste struktur flettes ind med virkelighedens uforudsigelighed, og det er den organiske sammenblanding af de to verdener, der gør filmens handling fantastisk. At del Toro er en mand med en livlig fantasi hersker der ingen tvivl om; at han så også er en faunbenådet filmisk fortæller, kan vi kun prise os heldige for.
#21 McPeter 17 år siden
#22 lagoni 17 år siden
#23 Skeloboy 17 år siden
Og som ny bruger på dette forum, vil jeg lige sige denne spoilerting er helt genial
#24 filmz-Bruce 17 år siden
Nej religion er ikke opdigtet, men det er der nok lidt elementer i dem, der er :)
#25 Skeloboy 17 år siden
#26 filmz-Bruce 17 år siden
#27 wiseguy 17 år siden
#28 inflector 17 år siden
#29 filmz-Jessmoeller 17 år siden
Selvfølgelig er det ikke det samme, men den kan fås på dvd fra på mandag. Jeg har bestilt den :-)
Så den med min kone og hendes søster. De gad egentlig se en spansktalende film: Det ville de jo ikke få så meget ud af. Efter film var der ikke mere brok ;-)
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
#30 aero 17 år siden