Guillermo del Toro gør brug af en meget farverig og opfindsom filmisk palet til at skabe sin helt egen verden, rig på grumhed, men også fantasi og poetisk skønhed. Det er i det hele taget den helstøbte fornemmelse, man sidder tilbage med efter filmen, der gør, at “Pans labyrint” varmt kan anbefales. Eventyrets faste struktur flettes ind med virkelighedens uforudsigelighed, og det er den organiske sammenblanding af de to verdener, der gør filmens handling fantastisk. At del Toro er en mand med en livlig fantasi hersker der ingen tvivl om; at han så også er en faunbenådet filmisk fortæller, kan vi kun prise os heldige for.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-yoshimura 17 år siden

#40 Hey, jeg bor på landet. Dér, hvor de afleverer pakker til en uden at opdage, at der er toldopkrævning på. Ignorance is strength (selv om det vist ikke helt var det, Orwell mente).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#42 keitel 17 år siden

Jeg har heldigvis kun proevet 2 gange hvor de er blevet snuppet, og foerste gang betaler Play.com beloebet. tror ogsaa det er mest farligt naar man bestiller store pakker, som f.eks. boxset og lign. Det er ivhevetfald mit indtryk.
Gravatar

#43 mr gaijin 17 år siden

Det ser ud til, at "Pans Labyrint" er en biografsucces i DK. Ifølge box office mojo's tal, så havde den en bedre åbningsweekend end Ridley Scotts "A Good Year" på trods af, at "A Good Year" åbnede i næsten fem gange så mange biografer. Lad os håbe, at Camera Film bliver ved med at få succes med at distribuere denne film, så vi kan få flere af deres film at se. De har uden tvivl årets bedste line up: Inland Empire, Pans Labyrint, Totoro, The Host + flere. Der ser forresten også ud til, at de har fået sat en dato på Inland Empire. En lidt sen dato. Men bedre sent end aldrig.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#44 Ikari 17 år siden

#43 Datoen til Inland Empire er dog næppe så sen som Totoro ;)
Gravatar

#45 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Fik endelig set "Pans labyrint" igår på min fødselsdag, og det var en fantastisk, magisk og hjerteskærende oplevelse. Var simpelthen så betaget af historien, og selvom jeg havde store forventninger til den, så var jeg endnu mere positivt overrasket da jeg kom ud af biografen. Havde troet eventyr-delen ville have fyldt mere, men det gjorde ingenting - tværtimod. Del Toros balancegang mellem de to spejlende planer er fænomenal og de kommentere så yndefuldt og virtuost hinanden at jeg kun kan tage hatten af for mandens foretagende!
Noget af det fantastiske ved filmen er, at den netop ikke har en 1:1 måde at blive læst på, men at den som allegori og metafor opnår adskillige mulige læsninger, der alle er fint afstemt. Det er ikke "Stay" eller "Den sjette sans", dvs. den stringente plotafhængighed og afsluttende twists er ikke obligatoriske, hvilket får "Pans labyrint" til at række ud over sådanne ellers udemærkede film.
Alt ved den var smukt og gribende, og det er længe siden jeg har haft en så hypnotisk, medrivende og tårevædet biografoplevelse! Tusind tak til Del Toro for det!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#46 wiseguy 17 år siden

YES!!! så kom Pan alligevel til Kolding! endda den store Sal 1. Så jeg har fluks booket billetter :o)

En anden film, jeg var skuffet over aldrig kom op i Trekantsområdet, da den havde premiere, var "Letters From Iwo Jima". Den kommer nu også til Kolding :o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#47 ks 17 år siden

Det kunne godt tolkes som et dejligt positiv signal om, at de her mindre fremmedsprogede film rent faktisk også finder et publikum, hvis de har kvaliteten til det. Desto mere succes til dem, desto større chance for, at vi også i fremtiden vil kunne nyde film, der ikke nødvendigivs allesammen kommer fra USA, England eller Danmark :)

Jeg var i øvrigt også inde og se Pan's Labyrinth i løbet af ugen, og må indrømme, at det er lang tid siden jeg har været så betaget og fascineret af en film. Som så mange andre var jeg noget overrasket over, at filmen foregik så meget i "den virkelige verden", men det er på ingen måder negativt, og man kan måske endda argumentere for, at det er med til at give lidt mere punch til fantasielementerne.
Gravatar

#48 filmz-Kadann 17 år siden

Glimrende film, har netop lige set den på dvd, sammen med kæresten. Virkelig et solidt stykke arbejde fra del Toro, mere af den slags, tak. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#49 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 48 Tjaaa - Hvis I ikke har set den så er "Devils Backbone" også et kig værd, specielt i Region 1 udgaven.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#50 filmz-kk84 17 år siden

Overvejer at se filmen den ser fed ud..
----------------------------------------
Husk at se Tmnt den 30. Marts!!
Animation som aldrig før er set, mange forskellige kameravinkler, der gør at man føler sig som den 5 turtles, når man sidder inde i mørket..
Se den før din nabo! ;)

Skriv ny kommentar: