Guillermo del Toro gør brug af en meget farverig og opfindsom filmisk palet til at skabe sin helt egen verden, rig på grumhed, men også fantasi og poetisk skønhed. Det er i det hele taget den helstøbte fornemmelse, man sidder tilbage med efter filmen, der gør, at “Pans labyrint” varmt kan anbefales. Eventyrets faste struktur flettes ind med virkelighedens uforudsigelighed, og det er den organiske sammenblanding af de to verdener, der gør filmens handling fantastisk. At del Toro er en mand med en livlig fantasi hersker der ingen tvivl om; at han så også er en faunbenådet filmisk fortæller, kan vi kun prise os heldige for.
Skriv ny kommentar:
#61 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Men hvor "L'armée des Ombres" sagtes kan nydes på den lille skræm, tror jeg ikke PL vil fange på samme måde som på fx Imperials store lærred eller i fx Bruce's kælder, hvor man bliver et med filmen og ikke lige kan løbe væk. Dejligt med en film som ikke giver alle svarene på forhånd og ikke lader "hollywood" diktere slutningen.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#62 filmz-michaell 17 år siden
#63 wiseguy 17 år siden
5/6
#64 Stiine 17 år siden
#65 mar16 17 år siden
hvad der angår selve filmen, så forstod jeg den vist ik. jeg kan se at den er original, men hvad jeg ikke forstår er dens popularitet. ideen med at "blande" krigsfilm og eventyr er ikke særlig god, og det virker mest som om at det er to film der er klippet sammen til én. den er desværre også langsommelig og slutningen er dårlig, da den kapper i karakterernes mønstre fuldstændigt, og viser dem som helt andre individer. den ville have sikkert været bedre som tv-serie.
#66 filmz-DocDoom 17 år siden
Enig!
#67 lagoni 17 år siden
#68 The Insider 17 år siden
#69 filmz-Le Samouraï 17 år siden
Jeg er i øvrigt helt uenig i det med, at det skulle virke som to film, der bare er klippet sammen. De to universer og deres historier komplementerer jo netop hinanden i den grad, at der skabes tvivl om, hvorvidt eventyrdelen er virkelig eller blot pigens flugt ind i en fantasiverden.
#70 filmz-grev_michal 17 år siden
Stadig en film der har fået top karakter fra mig.