“Pirates of the Caribbean” er indbegrebet af effektiv popcornsunderholdning, hverken mere eller mindre. I modsætning til mange andre nyere eventyrfilm, lykkes det her at sætte et interessant spin på en ellers gennemtærsket genre. Johnny Depp og Geoffrey Rush styrer løjerne med hårde hænder, og der er tilstrækkeligt med øjeguf for både drenge og piger i skikkelse af Orlando Bloom og Kiera Knightly. Hvad filmen med andre ord mangler af indhold har den i starpower og ikke mindst Bruckheimer, der er synonym med Hollywood-excess. Hans medvirken bør ses som en garanti for at de tekniske løjer er i top.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-vassago 20 år siden

Hvad med "Is-piraterne", uhh, det var en klassiker da jeg var lille :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#52 MikkelHJ 20 år siden

#48 Robin Williams er da hamrende underholdende. Noget af hans morsomste materiale leverede han, da han var med i Mork & Mindy. Da var han virkelig på toppen, men det er godt at se, at han også kan håndtere alvorlige roller. Han var fremragende i One Hour Photo. Det var en mand, der virkelig var besat af sit arbejde.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#53 Spanner 20 år siden

Yellowbeard er den sygeste pirat nogensinde
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#54 El vez 20 år siden

Ja jeg har desværre ikke set One Hour Photo, men den står helt sikkert på min to-see list!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#55 SpielbergFreak 20 år siden

#50

Har du set Death To Smoochy, med Robin W, Edward Norton og Danny DeVito (som også har instrueret). Alt for grineren! Ej han har altså været i nogen sjove roller: Ms. Doubtfire var fandme skæg. Men jeg synes det er fedt han er begyndt at tage mere seriøse roller, Insomnia var alt for svedig! Derimod One Hour Photo var jeg meget skuffet over, ikke Robin W, han var brilliant, men den var for kort og pludselig var den slut, jeg synes den var enormt flad.

Men med hensyn til piratfilm, kan jeg godt anbefale efterfølgeren til Peter Pan, Return To Neverland, den var sgu underholdende. Der er en speciel scene hvor Hook`s skib flyver igennem London midt under et tysk bombeangreb (Anden Verdenskrig), meget flot scene. Se den!
Gravatar

#56 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Jeg syntes virkelig at Robin Williams de seneste år har vist han er mere end de typiske komikere fra komikerfabrikken Saturday Night Live Det er de færreste af dem, som overlever i/kan bære en helt film.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#57 filmz-Nexus 20 år siden

#43

Ved du om de film er kommet eller kommer på DVD i dk? er nemlig vild med pirat film og vil gerne se dem :)

P.S. har kigget lidt selv men fandt ingen ting andet end nogen R1 versioner :(
Gravatar

#58 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 57 De er endnu ikke kommet på DVD i Danmark :(

Men der er jo begyndt at dukke flere og flere ældre titler op, så måske hvis Pirates of the Caribbean bliver en succes kan det jo være, at der kommer nogle i forbindelse med den danske udsendelse på DVD, men sikkert først engang i løbet af foråret 2004, da jeg ikke tror på en hurtig udsendelse a la Die Another Day ca 3 måneder efter premieren.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#59 filmz-Plimmer 20 år siden

Nu har jeg fået set den, og jeg synes den var virkeligt god. Jeg er selv kæmpe fan af Depp (har lige bestilt Criterion ed. af Fear and Loathing in Las Vegas) og det var sådan set hovedgrunden til at jeg skulle ind og se den. Og han levere varen. At det så også var en rigtig god action film gjorde ikke sagen værre, da jeg synes at de seneste action film har været totalt blottet for sjæl og skuespil. En anden ting de har gjort virkeligt godt er at bruge special effekterne på en måde så man ikke får ondt i hovedet (som i Matrix 2), det passer ligesom ind i scenerne. Kamp scenerne bliver aldrig kedelige da de ligesom skifter moment flere gange så det ikke bliver "Se hvad vi kan med vores computere (*host* Matrix 2 *host*)".
Historien bliver heller aldrig kedelig fordi der ikke er noget der bliver tærsket langhalm på, men man skal nok ikke forvente en film hvor man virkeligt tænker over budskabet da der ikke rigtigt er noget. :)

Alt i alt 65,- virkeligt godt givet ud, og den kan klart anbefales til dem der mangler lidt action, et godt grin eller er meget intereseret i vand/sørøvere/skibe. :)

Rating: 5/6 (sørøver)hatte.

Og som en lille fodnote vil jeg da gerne give min daler omkring det med anmeldelser. Jeg er ved at være lidt træt af de anmeldere der altid skal bringe en gammel klassiker ind i en anmeldelse om en anden film. Jeg læser en anmeldelse om den film der står i overskriften, ikke om alle de andre film den anmelder har set. Det er slet ikke slemt her på newz.dk og jeg nyder stadigvæk at læse jeres gode anmeldelser, men ikke alle de referencer til film i har set, og i mener er meget bedre osv. Hold jer til den film i lige har været inde og se, så er jeg glad. :)
Famous last words: What duck?
Gravatar

#60 skittlez 20 år siden

Ja, nu har vi andre dødelige været inde og se den, og jeg bakker op omkring Plimmer, og klapper i mine små hænder (som egentlig er pænt store).
Pirates er en af de mest underholdende filmz jeg har set længe. Endelig en film, hvor der ikke er masser af små ting som generer det store billede, og hvor der er lige dele action, humor, kærlighed osv., så ingen af tingene "kapper over."
Den inderholder nok forskellige ting til at man aldrig keder sig på trods af de 2t20m.
Johnny Depp beviser endnu engang at han måske er verdens bedste skuespiller, i hvert fald er han sublim til at vælge off-beat roller, selv i normale film, og skabe noget unikt ud af dem.

Rating: 5 bloddryppende piratflag (ud af 6) Aarrgghh!!
http://www.facebook.com/DampMusik

Skriv ny kommentar: