På trods af ikke at være nogen fan af den yderst populære første del af “Pirates of the Caribbean”-serien, gik denne anmelder alligevel til toeren med et åbent sind. Men udover en veloplagt Bill Nighy, få morsomme øjeblikke og sporadisk imponerende special-effects, er her intet at råbe hurra for. Filmens mange tilhængere kan dog med god samvittighed købe denne udgivelse, som byder på en næsten fejlfri præsentation af filmen og en god portion ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Kadann 17 år siden

#46 -

Så du foretrækker at man kun giver film til folk der vil give dem en positiv anmeldelse? Resultatet bliver jo så være at ALLE film får gode anmeldelser og dermed kan man ikke bruge anmeldelserne til en hylende fis.

Desuden er det da ikke umuligt at en efterfølger kan overhale forgængeren, så ser man filmen med et relativt åbent sind, så er det jo ikke umuligt at man bliver positivt overrasket.

Og det skal siges, at jeg ikke er enig med The Insider i hans anmeldelse, men så længe han argumenterer for sin sag, så kan jeg ikke se at der skulle være nogen grund til at fare op i det røde felt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#52 jessup 17 år siden

Det er den anmeldelse herinde på sitet, jeg har læst, som har været tættest på en sviner - det er ingen skade til at en anmeldelse er underholdende når filmen ikke er det.
This is just until June
Gravatar

#53 tiny 17 år siden

# 46

Nu er Filmz så dejligt indrettet, at du nemt kan finde alle anmeldelser Insider har skrevet(hvilket er temmelig mange). Så ved man nogenlunde, hvor hans filmsmag ligger og kan rette sig selv ind efter det. I dette tilfælde: han lægger ikke skjul på, at han ikke kunne lide den første. Så oddsne for at han heller ikke kan lide 2'eren er jo ikke de allerbedste. Derfor kan du sige til dig selv: jeg elskede den første; så jeg kan formentlig også lide Død Mands Kiste...
Jeg elskede Bogart, (også)fordi man qua programmets mange år kendte sin egen filmsmag i forhold til Ole Michelsens. Der skulle fx utrolig meget til før han kunne lide en udpræget actionfilm. I nogle tilfælde haglede han en film ned, som jeg vidste, at jeg ville elske...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#54 duuk74 17 år siden

#53 Jeg synes såmænd ikke der skulle "utroligt meget" til før han kunne lide en actionfilm. Synes netop det fede var, at han respekterede en god actionfilm på linie med Fransk noir. Den skulle bare ha kvaliteterne. Måske er det bare folks standarder der er for lave?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#55 Michael Andersen 17 år siden

#46
Hvorfor fanden lader de en som Johan Albrechtsen anmelde Pirates of the Caribbean når han på forhånd har bestemt sig for at hade den.

Er det noget du ved noget om?

For det første kan det afvises at der ikke er nogle der har stukket filmen i ansigtet på Johan, da det er valgfrit hvilke film anmelderne på Filmz vil anmelde, og for det andet har han købt filmen for egne midler, da det ikke lykkes at skaffe en anmelderkopi til ham. Hvor mange køber en sprit ny film hjem til samlingen, som de på forhånd har bestemt sig for at hade?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#56 tiny 17 år siden

# 54

Det var nu også det, jeg mente. Det er jo kun godt, at han stiller høje krav til (action)film; prøv og tænk, hvor meget forfærdeligt bras, han har måtte se. Vi kan jo selv vælge og evt slukke/gå, hvis en film ikke falder i vores smag. Filmlands redaktion havde jo udpræget drengerøvs-filmsmag i forhold til Bogart.
Du kan selv prøve at kigge efter her og se, hvor mange actionfilm, der fik gode anmeldelser i Bogart: http://www.scope.dk/anmelder.php?id=33&sorteri...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#57 jessup 17 år siden

hvorfor går den ikke længere tilbage end 2001 - var det der han begyndte at give karaktere?
This is just until June
Gravatar

#58 The Insider 17 år siden

#57, tror det er fordi, at Scope først begyndte at registrere anmeldelser deromkring. Jeg fandt engang en komplet hatte-liste på nettet, men det er efterhånden lang tid siden...
War. War never changes.
Gravatar

#59 filmz-phreak 17 år siden

wow...det ender med at blive endnu en AVP diskution.

Men jeg kan nu bare lide filmen. Min mening er ikke dybere end filmen selv.
- In vino veritas....
Gravatar

#60 filmz-Kaffekongen 17 år siden

#52 = he he

Dejlig at se en anmeldelse som kan få folk op og ringe. Kan ikke forstå hvorfor folk er sure over de ikke er enige med Insider, det ville da være en skam hvis alle havde den samme holdning. At filmens anmeldelse kan komme til debat er en god ting, desværre er filmen så tynd, vattet og ligegyldig at den som film ikke rejser meget debat.

Jeg tror at dem som syntes godt om filmen burde se den igen, så tror jeg de skifter mening, nu hvor rusen af de billige grin og effekter er taget lidt af.
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg

Skriv ny kommentar: