Godt begyndt, horribelt fuldendt er min dom over “Pixels”. I actionscenerne kan man næsten drømme sig væk til en vellykket film, men så stopper skyderiet, en af personerne åbner munden og man er tilbage i sølet. En film med så stærkt et koncept fortjener langt bedre. Man kan kun håbe på, at der kommer et remake om 10-20 år. Til den tid er Sandler forhåbentlig pensioneret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 paideia 8 år siden

#11 Det er den overhovedet ikke. Din egen mening er da klart den vigtigste. Men hvis du allerede har dannet din mening, hvorfor så læse anmeldelsen. Det gør man vel, fordi man er nysgerrig og vil høre, hvad andre synes om den. Så kan man være enig eller uenig med den konkrete anmelder, og det er man i øvrigt i sin gode ret til. Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor det skulle invalidere anmeldelser som helhed.
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO
Gravatar

#12 Stetso-G 8 år siden

Star Trek fever (8) skrev:
Næh. Er voldsomt sur over at nogen er ophøjet som orakler. Om det så er film, bøger, vin etc. Hvad rager det andre hvad anmelderens mening er? Faktum er at nogen undlader at se film, fordi en anden har påduttet dem en mening. Det da sørgeligt.


Hvorfor pokker læser du så anmeldelser? Du er gået ind og har læst anmeldelsen for dernæst at brokke dig over at den findes? WTF?

"Hej tjener, må jeg se menukortet?"
"Ja, så gerne hr."
"Hvad!? Hvem fanden har gjort dig til et orakel, der skal bestemme, hvad jeg kan spise her?
Din forudindtagede mening om leverpostej med remoulade skinner tydeligt igennem"
Gravatar

#13 Gangstalicious 8 år siden

Star Trek fever (8) skrev:
Næh. Er voldsomt sur over at nogen er ophøjet som orakler. Om det så er film, bøger, vin etc. Hvad rager det andre hvad anmelderens mening er?


Nej, du er sur over, at anmelderen har en anden mening end dig. Den er i virkeligheden ikke længere.
Gravatar

#14 Star Trek fever 8 år siden

Hvorfor pokker læser du så anmeldelser? Du er gået ind og har læst anmeldelsen for dernæst at brokke dig over at den findes? WTF?


Fordi det er en anmeldelse. Den tjener ikke noget formål, andet end at nedgøre en specifik skuespiller...

Nej, du er sur over, at anmelderen har en anden mening end dig. Den er i virkeligheden ikke længere.


Nej, er sur over at vi igen skal bankes i hovedet af en smagsdommer. Når nu smag og behag er forskellig, så er en anmelder ganske overflødig...
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#15 Stetso-G 8 år siden

#14
Vi er allesammen godt klar over, at smag og behag er forskellig. En anmeldelse er én persons mening om noget. Tit og ofte er den person kvalificeret til at sige noget om et subjekt og sætte det i en kontekst, så vi kan forstå, hvor anmelderen henter sin mening fra. Derfra kan man så erklære sig enig eller uenig med anmelderen. FORDI SMAG OG BEHAG ER FORSKELLIG.

Star Trek fever (10) skrev:
Så forklar det venligst.... Hvorfor er anmelderens mening vigtigere end ens egen? Hvor skal man holdes i hånd i stedet for at drage egne konklusioner?


Der er INGEN, der siger, at anmelderens mening er bedre eller dårligere end din. Det er bare en mening. At han ikke synes, Adam Sandler er sjov, står for han egen regning. Der er mange, der er enige med ham, men det er anmelderens egen mening. Det er ikke skrevet i sten.
Fx synes jeg, Sandler er en rigtig god skuespiller, der kan meget, når han selv vil. Men jeg synes, han har en tendens til at spille på det sikre i sine selvproducerede film. Hvilket jeg ikke synes, er særlig fedt. Det er min mening. Jeg har ikke bedt dig om at synes det samme. FORDI SMAG OG BEHAG ER FORSKELLIG.

Og igen, et frisk tip, hvis du ikke bryder dig om anmeldelser, så lad være med at læse dem. Det virker faktisk. Jeg holdt mig langt væk fra anmeldelser, teasere og trailere, før jeg kom ind og så Avengers: Age of Ultron. Så kunne jeg nyde filmen uden at have mere kendskab til universet end, hvad jeg vidste fra de andre Marvelfilm. Men det fungerer faktisk også, at hvis jeg har hørt noget om en film, så kan jeg se den, og forholde mig til den i forhold til den kritik; havde kritikeren ret eller tog kritikeren fejl. Synes jeg kritikeren tager fejl, er det fint. vedkommende bliver ikke 'selvfed' af den grund. FORDI SMAG OG BEHAG ER FORSKELLIG.

Gravatar

#16 Doctor Doom 8 år siden

Gravatar

#17 Gangstalicious 8 år siden

Star Trek fever (14) skrev:
Nej, er sur over at vi igen skal bankes i hovedet af en smagsdommer. Når nu smag og behag er forskellig, så er en anmelder ganske overflødig...


Men alligevel valgte du for cirka tre år siden at lave en profil på et filmsite, hvor der er filmanmeldelser, skrevet af filmanmeldere. Og du vælger jævnligt at læse de filmanmeldelser og kommentere på dem.

Nej, du er sur over at anmelderen ikke kan lide denne specifikke film, en film som har fået næsten kun dårlige anmeldelser, både i Danmark og udlandet. Jeg kunne bruge lang tid på at forklare dig, at det er ok at være uenige om film, men det lader til at være som at pisse mod vinden.
Gravatar

#18 moulder666 8 år siden

paideia (5) skrev:
#1 Jeg skriver, at Kevin James spiller overraskende godt og at han er den mest troværdige figur i filmen.. Jeg tror stadig, det er for tidligt at shortliste ham som Oscar-kandidat. ;-) Han fortjener dog klart bedre end smuler fra Sandlers bord.


Heh - ja, kodeordet her er nok "overraskende"! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#19 Star Trek fever 8 år siden

Nej, du er sur over at anmelderen ikke kan lide denne specifikke film, en film som har fået næsten kun dårlige anmeldelser, både i Danmark og udlandet. Jeg kunne bruge lang tid på at forklare dig, at det er ok at være uenige om film, men det lader til at være som at pisse mod vinden.



GAAB. Så gå blot videre til truget med dig
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#20 Gangstalicious 8 år siden

Star Trek fever (19) skrev:
GAAB.


Ja, det må være pænt kedeligt at være på et filmsite, hvis man ikke kan lide at læse anmeldelser, hvor folk er uenige med en. Især når man har en forudindtaget (see what I did there?) idé om hvad filmanmeldelser og anmeldere er for en størrelse.

Du lader til at være en standard "anmelderne kan ikke lide en film, derfor kan jeg"-type, som findes på stort set alle kommentarsektioner overalt på nettet. Får en film som I kan lide en dårlig karakter, så går I kolde med Ole Michelsen-brok og vræler op om frankofile anmeldere, selvom præcis Michelsen gav gode karakterer til eksempelvis Harry Potter, Minority Report, Blade, Star Wars Episode II og et utal af andre mainstreamfilm. Får en film som I kan lide til gengæld gode karakterer, så er der pludselig intet brok over anmelderne, selvom budskabet ellers er, at alle anmeldere tager fejl.

Men, hvorfor tager de ikke fejl, når de kan lide samme film som du kan? De kan ikke både tage fejl og ikke tage fejl.

Det er fint at kunne lide Adam Sandler, han er langtfra alle folks smag, faktisk får hans film ofte klø i anmeldelserne. Men han har et publikum, han laver typisk film for omkring 70-80 millioner dollars, som typisk indtjener 200-300 millioner dollars på verdensplan. Han laver film med sine venner og filmene han laver, bliver produceret af hans eget selskab. Han tjener masser af penge og har det sjovt med hvad han laver, samtidig med at han har regnet sit publikum ud, så han kan blive ved med at gøre det. Pixels er potentielt den første økonomiske fiasko for ham i årevis.

Så, who cares om du kan lide Adam Sandler, det er fint, stå dog ved det. Jeg har masser af film i min samling, som folk anser som værende bras og jeg er blandt den meget lille procentdel i verden, der faktisk kan lide den nye Fantastic Four og den er værre anmeldt end Pixels.

Du kan lide Pixels, fint, men lad dog være med at stå og vræle over, at den onde mand har sagt noget du ikke kan lide at høre og så prøv at sætte dig lidt ind i den verden du begår dig i, når du er på et filmsite.

Skriv ny kommentar: