Alligevel lægger filmen godt ud med en fokuseret og velfortalt åbning, og på trods af at være castet mod type er Adrien Brody glimrende i hovedrollen. Filmen hitter på nok twists til at holde en underholdt, og Laurence Fishburne bidrager med en scenestjælende lille rolle.

I afslutningen begynder fortællingen imidlertid for alvor at brase sammen, mens en serie vildt usandsynlige sammentræf hober sig op. Samtidig bliver man aldrig rigtig involveret i hovedpersonerne på samme måde som i den første film, og man sidder mere tilbage som et passivt vidne til destruktionen end som en, der rent faktisk hepper på vores hovedpersoner. Ikke desto mindre har filmen bestemt sine momenter, og som monsteraction er den relativt vellavet. I det mindste føles “Predators” som et gensyn med gamle venner – “Alien vs. Predator”-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.

Se også: Filmz TV: “Predator”-franchisen på film, computerspil og i tegneserier.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Michael Andersen 13 år siden

#20 Hvordan var musikken? :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#22 Thomsen 13 år siden

#21 - For lav.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#23 x marks the spot 13 år siden

En virkelig ligegyldig og ringe film - på niveau med AvP-filmene. Hvordan Rodriquez har syntes at kunne bidrage med noget nyt, er mig uforståeligt. Det er jo blot mere af det samme.
Der er så meget, der ikke virker:

- "Pain"-gatling-gun'en fra originalen er med igen, men hvorfor? Manden kan jo ikke ramme en ladeport indenfor 2 meters afstand?!
- Hvad skete der med indholdet af alle de tomme bokse med faldskærm? Man så ét monster (ultra kort) og det var det.
- Hvorfor i alverden var Yakuzaen med? Hans kampscene "mano á mano" virkede SÅ malplaceret, at man skulle tro, at instruktøren havde opfundet scenen på stedet.
- Scenen før denne virkede til at være på toppen af et bjerg/bakke/whatever med en vældig askestorm. Hvor kom denne fra? og værre endnu.. hvor blev den af?
- 2 sekunder senere nede på marken, hvor førnævnte samurai-scene hændte? "Hov, vi glemte yakuzaen!! Lad os lige filme hans endeligt omme bag filmstudierne ude på marken med bøgetræer i baggrunden!"
- Den meget brugte scene i reklamer for filmen (se selv på Filmz' reklameblok) hvor Brody får ca. 19 røde laser-sights på sig midt i askestormen bliver vi snydt for. I filmen er der kun én enkelt.
- Laurence Fishburne. Fuldstændig ligegyldig karakter. Hvis han har gemt sig så godt så længe, hvorfor går de så alle på lige række til hans gemmested for åbent skue? Hvorfor låser han dem inde - med en bunke håndgranater??!
- Som Fishburne nævnte, så havde han været der i ca. 10 sæsoner. Med den hastighed det næste hold faldskærme dukkede op tilsidst, så har han vel næppe været der længere end 14 dage.

Og sådan fortsætter det med den ene ligegyldige scene efter den anden. SÅ dårlig var den film for mig - desværre. Lad hellere franchisen dø end at gå videre med en 2'er.
Øv, hvor blev jeg skuffet.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#24 filmz-ab 13 år siden

#20

Cool - det er sådan ca også det jeg forventer mig af filmen, 4/6. Og godt den lever op til den første og hylder den tilmed, da det er den bedste i serien. Jeg er også spændt på musikken i filmen :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#25 PredatorX 13 år siden

Michael Andersen (21) skrev:
#20 Hvordan var musikken? :)


Som Thomsen påpeger ALT for lav. Jeg så den i Cinemaxx og lyden var virkeligt lav af en eller anden årsag... De plejer ellers at skrue godt op. Det gjorde de ihvertfald til Jurassic Park :D

Men de har brugt 4-5 cues fra Silvestri, så jeg vil nok mene at 80% af musikken er dejlig genkendelig :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#26 filmzkim 13 år siden

Hvis filmen havde haft nogle lidt mere originale actionscener og dialoger, så havde filmen faktisk været skide god. + Adrien Brody er en smule skidt som badass.
Gravatar

#27 RasmusFL 13 år siden

Er der nogen der kan sige lidt om filmens visuelle kvaliteter (snarere kameraføring og farvefiltre end effekter)? Med udgangspunkt i traileren ser cinematografien faktisk forbavsende indbydende og smagfuld ud. Fiks trailer-manipulation eller er der noget at komme efter her?
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#28 filmz-ab 13 år siden

#27

Jeg tror ikke at der er brugt ret mange kræfter på det. Umiddelbart ser det standard-agtigt ud som jeg ser traileren, hvor effekter, action og splatter er det primære, og ikke de mere kreative aspekter af fotograferingen.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#29 RasmusFL 13 år siden

#28 - Du syntes jo også 'Irreversible' var visuelt amatøragtigt, så jeg tror jeg søger svar andetsteds :)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#30 filmz-ab 13 år siden

#29

Ja, det synes jeg da - du er af en anden mening, og fint nok med mig. Den slags fotografering der er i den film, kan jeg ikke udstå. Der findes så mange dygtige fotografer derude, så jeg behøver ikke nævne dig, hvad der rykker mest :-) et felt jeg sætter høj pris på, i øvrigt.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: