Alligevel lægger filmen godt ud med en fokuseret og velfortalt åbning, og på trods af at være castet mod type er Adrien Brody glimrende i hovedrollen. Filmen hitter på nok twists til at holde en underholdt, og Laurence Fishburne bidrager med en scenestjælende lille rolle.

I afslutningen begynder fortællingen imidlertid for alvor at brase sammen, mens en serie vildt usandsynlige sammentræf hober sig op. Samtidig bliver man aldrig rigtig involveret i hovedpersonerne på samme måde som i den første film, og man sidder mere tilbage som et passivt vidne til destruktionen end som en, der rent faktisk hepper på vores hovedpersoner. Ikke desto mindre har filmen bestemt sine momenter, og som monsteraction er den relativt vellavet. I det mindste føles “Predators” som et gensyn med gamle venner – “Alien vs. Predator”-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.

Se også: Filmz TV: “Predator”-franchisen på film, computerspil og i tegneserier.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Michael Andersen 13 år siden

#22 og #25
Var musikken mixet for lavt i forhold til lydeffekterne, eller var lyden generelt bare sat på et for lavt niveau af biografen?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#32 mr gaijin 13 år siden

Den vinder 30 oscars!

Ah, måske ikke. Men jeg glæder mig alligevel til i morgen: Øl + Steak dinner + Predators.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#33 filmz-Is 13 år siden

#31
Lyden var mixet for lavt i forhold til lydeffekter og dialog. :)
Gravatar

#34 Michael Badboy 13 år siden

#14: Meget enig i dine betragtninger. Adrian Brody spillede vel egentlig okay, men som though guy var han ikke overbevisende - især synes jeg det virkede ufrivillig komisk med hans wanne be hårde attitude i starten af filmen, hvor gruppen skulle dannes. Resten af holdet virkede desværre også ret intetsigende måske mest af alt fordi dialogen var for intetsigende. Der var ikke den mindste snert af sætninger som

Poncho: You're bleeding, man. You're hit.
Blain: I ain't got time to bleed.

eller

Poncho: She says the jungle... it just came alive and took him.

Som andre har været inde på, var der lidt for mange ting, der var kopiet fra Predator. Jeg sad flere gange med følesen af rip-off og tænkte, at man sgu da må kunne komme op med et par nye ting (der virker...) næsten 25 år efter originalen. Eller er det for meget forlangt?

Derudover synes jeg, at de ca. 45 første minutter tenderede til det kedelige, hvilket er lidt uheldigt for en film af denne type.

3,5/6




"The thing about smart mother fuckers is that somtimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers..."
Gravatar

#35 Dworek 13 år siden

Jeg synes at det var en super fed film.. Men som de andre siger, er der meget intertekstualitet i den, flere af scenerne var de samme som i etteren. Men hvor der er nogle som siger at det er en negativ ting, så ser jeg det som en forstærkning af filmen..

F.eks.
er Yakuza-medlemmet kamp med en Predator en forløsende oplevelse at se på, det giver Billy fra Predator den kamp som han aldrig fik
og det giver jeg sgu Rodriguez en hånd for!

Desværre virker det som om at der er nogle der har klippet lige lovligt i maskineriet, flere scener i filmen virkede ude af kontekst, som om noget var blevet klippet ud lige forinden.. Flere scener fra traileren slet ikke med i filmen! F.eks. Danny Trejos' "Does this look like a team-oriented group of individuals to you?"-scene er der slet ikke! GLÆDER mig til en directors cut, men alt i alt en super fed actionfilm og kan man lide Predator, så er den en MUST SEE! Klart den bedste film indeholdende en predator siden den første..
4, med pil op af stjerner.
Gravatar

#36 elwood 13 år siden

Hvor meget indvirkelse har Rodrigues lige haft på den, når han kun står som Producer?
For mig og se lyder det bare som et slagstrick og smide hans navn på, lidt ligesom når en film får smidt Tarantino Presents på sig.

Det vel Nimród Antal instruktøren der har iscenesat filmen mest (argg og se lige hans CV jebus!)

Men jeg glæder mig nu til og se den aligevel, ved lejlighed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#37 Dworek 13 år siden

elwood (36) skrev:
Hvor meget indvirkelse har Rodrigues lige haft på den, når han kun står som Producer?
For mig og se lyder det bare som et slagstrick og smide hans navn på, lidt ligesom når en film får smidt Tarantino Presents på sig.

Det vel Nimród Antal instruktøren der har iscenesat filmen mest (argg og se lige hans CV jebus!)

Men jeg glæder mig nu til og se den aligevel, ved lejlighed.


Han skrev i hvert fald det oprindelige manuskript til filmen, så lidt med historien har han haft med at gøre.. :) Jeg tror bare ikke at Nimrod Antal har haft så frie hænder som han gerne ville have haft.. (med det mener jeg det som jeg hentyder til i indlægget ovenover) Men udover det, så virker instruktionen skam fin nok i filmen, vil jeg mene..
Gravatar

#38 Kaversmed 13 år siden

Mine forventninger til filmen var ikke så høje, glædede mig dog utroligt til at gense mit yndlingsmonster, men hvad fik vi? En omgang AvP predators der virkede dumme og var direkte tåbelige i deres jagt.
Hvad er pointen i at være cloaked, hvis du alligevel har tænkt dig at vade op til din modstander, gøre dig synlig og slå ham ihjel, for dernæst at opdage at han havde en granat på sig. BOOM. De nye predators var bare slet ikke overbevisende som jægere i forhold til den snedige og effektive jæger fra 1'eren


Desuden blev jeg også skidesur over
at den klassiske predator bare var bundet op, og da han endelig fik sin chance for at vise hvem der var The Boss, fik han smæk som en lille uartig skoledreng.
Det var en direkte lussing til fans af originalen synes jeg. Savnede også at høre det originale brøl fra 1'eren.

Fishburnes karaktér var direkte latterlig og bragte intet godt med sig. Han overbeviste mig bestemt ikke om at han skulle være en dygtig survivor i den verden. Tykke Morpheus! :D
hans død var også bare antiklimaks


Første 30 min var rigtig fint skruet sammen, men derfra faldt filmen og dens figurer fra hinanden.

2/5

Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#39 Twister 13 år siden

Så fik jeg også lige set filmen. Jeg må melde mig i koret af folk der mener at visse scener i filmen grænser til direkte rip-off af den første film. Jeg talte ihvertfald hele fem scener som var direkte identiske med Arnold versionen. Ud over det er filmen faktisk udemærket. Ikke noget fantastisk filmværk, men en udemærket action film. Jeg er egentlig enig med det meste af hvad Benway er inde på i sin anmeldelse. Dog irriterede Fishburnes karakter mig virkelig meget. Karakteren er jo komplet ligegyldig og har overhovedet ingen rigtig indvirkning på plottet....

Men udover disse negative ting er det en udmærket action film! Langt bedre end AvP filmene samt Predator 2.



RasmusFL (27) skrev:
Er der nogen der kan sige lidt om filmens visuelle kvaliteter (snarere kameraføring og farvefiltre end effekter)? Med udgangspunkt i traileren ser cinematografien faktisk forbavsende indbydende og smagfuld ud. Fiks trailer-manipulation eller er der noget at komme efter her?


Jeg synes filmen gjorde et pænt stykke arbejde mht. Cinematografien. Flotte full-shots blandet med diverse tracking shots er med til at give en god atmosfære i starten af filmen. Så alt i alt glimrende kameraarbejde synes jeg. Dog er det nok ikke filmen du skal tage ind og se hvis du leder efter en lektion i god Cinematografi. Det er og bliver en mainstream actionfilm hvor fokus mere er på effekter og scenografi. Under den sidste del af filmen bliver der for meget håndholdt kameraføring og for mange close-ups hvilket er en skam da man ikke kan nyde landskabet ordenligt som i den første del af filmen. Men ellers virker det som om cinematografien bare kører på auto-pilot. Fokus ligger som sagt andet steds, som jeg ser det :) Håber det var et ok svar.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#40 RasmusFL 13 år siden

#39 - uoverraskende, men herligt fyldestgørende svar. Tak
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: