Alligevel lægger filmen godt ud med en fokuseret og velfortalt åbning, og på trods af at være castet mod type er Adrien Brody glimrende i hovedrollen. Filmen hitter på nok twists til at holde en underholdt, og Laurence Fishburne bidrager med en scenestjælende lille rolle.

I afslutningen begynder fortællingen imidlertid for alvor at brase sammen, mens en serie vildt usandsynlige sammentræf hober sig op. Samtidig bliver man aldrig rigtig involveret i hovedpersonerne på samme måde som i den første film, og man sidder mere tilbage som et passivt vidne til destruktionen end som en, der rent faktisk hepper på vores hovedpersoner. Ikke desto mindre har filmen bestemt sine momenter, og som monsteraction er den relativt vellavet. I det mindste føles “Predators” som et gensyn med gamle venner – “Alien vs. Predator”-filmene virkede mere som den slags ubudne gæster, der takker for huslyet ved at pisse på gulvtæppet.

Se også: Filmz TV: “Predator”-franchisen på film, computerspil og i tegneserier.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-ab 13 år siden

Twister (39) skrev:
Dog er det nok ikke filmen du skal tage ind og se hvis du leder efter en lektion i god Cinematografi.


Det sagde jeg jo til Rasmus, uden at ha' set filmen - altså en standard produktion, der ikke ligefrem sætter dybe spor, eller har fotograferingen som det primære, hvis man kender til universet. Dertil skal man nok vente til Wally Pfister.


Twister (39) skrev:
Men ellers virker det som om cinematografien bare kører på auto-pilot. Fokus ligger som sagt andet steds, som jeg ser det :) Håber det var et ok svar.


Ikke overraskende.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#42 filmz-ab 13 år siden

Twister (39) skrev:
Under den sidste del af filmen bliver der for meget håndholdt kameraføring


Lader til, at trenden fortsætter med hektisk kameraføring i disse film?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#43 PredatorX 13 år siden

Michael Andersen (31) skrev:
#22 og #25
Var musikken mixet for lavt i forhold til lydeffekterne, eller var lyden generelt bare sat på et for lavt niveau af biografen?


Nu svarede Is dig godt nok, men jeg er i tvivl om jeg ville give samme svar. Jeg synes nemlig der er ret svært at vurdere om mixet er dårligt når hele lydbilledet af sat ALT for lavt som tilfældet var i Cinemaxx... Når alt er for lavt er det jo svært at vide om de enkelte ting er mixet forkert...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#44 The Insider 13 år siden

Der er også kraftige rygter om, at CinemaxX skruer ned for centerhøjtaleren, mens resten af højtalerne får et boost, hvilket jeg i hvert fald fik bekræftet, da jeg så The Crazies blot et par dage efter at have set den i en ordentligt tunet biograf hos filmselskabet. Det er sgu bedre, når lyden er en tand for høj end en tand for lav...
War. War never changes.
Gravatar

#45 PredatorX 13 år siden

#44

Det var da en kedelig tendens hvis det er sandt :/

Ja for satan, lyden skal helt sikkert hellere være for høj end for lav... Til Predators var alt dog for lavt, det var på intet tidspunkt smæk på lyden :(
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#46 Michael Andersen 13 år siden

#33 og #43 Tak.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#47 filmz-Bruce 13 år siden

Højttalerne skal sgu da være tunet naturligt, så filmens lydspor gengives i alle højttalerne efter foreskrifterne. Det giver ingen mening at skrue ned for centeren, den højttaler, som jeg mener er vigtigst i et surround setup.

Det er lidt ligesom at lade nogle remastere en film og så svine den til i DNR, fordi der er et publikum, som tror HD kvalitet er "glat" og nu er der sikkert nogle, som tror lyden er bedre, når surround effekterne står mere ud. Rystende udvikling! Godt man selv kalibrerer skidtet derhjemme!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#48 The Insider 13 år siden

#47, amen. Jeg bed virkelig mærke i det netop med The Crazies, fordi den havde nogle gedigne lydeffekter fra centerhøjtaleren i filmselskabets egen biograf (smækkende døre etc.), men de lød fuldstændig vattede i CinemaxX, ligesom dialogen også var for lav. Ved ikke, om de gør det i alle sale, men det er i hvert fald for ringe...
War. War never changes.
Gravatar

#49 filmz-Bruce 13 år siden

#48 Det er da ihvertfald lige en tendens jeg vil holde øje med, for så vil jeg absolut ikke se film der mere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#50 x marks the spot 13 år siden

#48 og #49:
Jeg oplevede nøjagtig det samme i Empire Bio mht. alt for lav centerlyd. Der var masser af surround men selve dialogen virkede "langt væk" og gav en generel fornemmelse af der var en distance til hele filmen og dermed en manglende indlevelse.

Hvorfor bliver der dog ikke skruet op? Jeg savner det go'e gamle "oompf" fra bassen i Imperial. Det er godt nok længe siden det er sket.

Er der andre, der kan mindes en GOD lydoplevelse i biografen? Min sidste og bedste var midnatsvisningen af "Drag Me To Hell" i Imperial.
"Do, or do not. There is no try".

Skriv ny kommentar: