Der synes at være en tendens til, at de film, som opnår kultstatus, sjældent er specielt gode. Ofte opnår de deres status pga. en uforglemmelig kiksethed, og efter denne anmelders mening er det netop, hvad der er sket for den originale “Predator” fra 1987. Det nyeste medlem af franchisen er derimod noget mere vellykket. Nuvel, det er ikke stor filmkunst, men som actionfilm er den rimeligt velfungerende, og man er fint underholdt hele vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 frankdrebin 13 år siden

#15 At Hansi Hinterseer spiller en udsolgt koncert i Horsens her d. 13. december, taler jo for sig selv!

Gravatar

#22 filmz-Myrepip 13 år siden

Hvis Filmz begynder at anmelde film, så de reflekterer majoritetens holdning, så sletter jeg min profil ... igen! Lad os endelig bibeholde anmeldelser med subjektive udsagn og holdninger, som kan kickstarte folk :) Og han har jo ret, Predator er da ufattelig overvurderet og så i 2D!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#23 DjBeau 13 år siden

Jeg kan se, indledningen skaber nogle store reaktioner, så jeg må nok hellere skynde mig at sige, at tingene selvfølgelig er sat på spidsen og gjort lidt sort/hvide. En indledning skal trods alt være med til at skabe opmærksomhed om anmeldelsen :-)
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#24 IK 13 år siden

#19
Sorry jeg glemte et ord.. Jeg kan ikke bruge anmeldelsen til en skid, da min mening om den originale predator slet ikke stemmer overens med anmelderens, og som du nævner i dit første indlæg, er min filmsmag ifølge anmelderen er "forkert". Kort sagt er vi meget forskellige. :)
Gravatar

#25 Djarnis 13 år siden

Hvor er det dog trist, at man ifølge min ydmyge mening skal læse en så frygtelig intro på en anmeldelse!!

Men jah, lad os da kalde en spade for en spade og fastslå at Predator er en FANTASTISK film.
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#26 Kyllingebenet 13 år siden

Heldigt at "filmz" afstemningen er blevet ændret, ellers havde jeg givet Filmz 1/6 stjerner for denne anmeldelse.
Gravatar

#27 MOVIE1000 13 år siden

Predators er ikke i nærheden af Predator.

De fleste er sikkert enige ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#28 Silver666 13 år siden

Predator er en klassiker!
og efter min mening holder den stadig den dag i dag.
Predators var på flere punkter en rip off af af Predator
.Men den havde kæmpe odds imod sig
at da man så Predator første gang tilbage i 1987 viste man ikke rigtig hvad det var for et monster der jagede Arnold og hans team i den sydamerikanske jungle?
hvilket gjorde det fedt og spændende dengang.
Men idag holder det bare ikke med at prøve at opbygge spænding ved at vise Predator monsterene så lidt som muligt
mere som dengang, for vi ved hvordan de ser ud fra bla fire film med monsteret i.
Derfor endte Predators med at føles langtrukken
kom nu frem med monstrene for vi ved hvordan de ser ud få gang i action for dælen!
Gravatar

#29 hurin 13 år siden

Myrepip (10) skrev:
Blot synd, at man ikke har lavet samme BD mirakel med Predator som med Aliens. Den kunne godt trænge til en seriøs kærlig hånd.
Det er desværre ikke muligt. En af de steder der blev sparet penge, var på den type film der blev brugt til optagelserne.
Zardoz has spoken
Gravatar

#30 SteveBussDK 13 år siden

Det er eddername modigt at anmelderen at kalde den originale predator for makværk...

Denne anmelder har da tydeligvis ikke en døjt forstand på film.

Skriv ny kommentar: