Der synes at være en tendens til, at de film, som opnår kultstatus, sjældent er specielt gode. Ofte opnår de deres status pga. en uforglemmelig kiksethed, og efter denne anmelders mening er det netop, hvad der er sket for den originale “Predator” fra 1987. Det nyeste medlem af franchisen er derimod noget mere vellykket. Nuvel, det er ikke stor filmkunst, men som actionfilm er den rimeligt velfungerende, og man er fint underholdt hele vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 13 år siden

keitel (9) skrev:
Hold kæft en sviner af en klassiker du fik lavet der, tror sgu nok du står ret alene i verden med din latterlige analyse af "Predator"


Er den gamle 'Predator' ligefrem en "klassiker"? Personligt følte jeg mig ret godt underholdt af den, ikke mindst Arnolds
én-mands kamp mod væsenet tilsidst.
Og jeg vil da også give den mindst 3/6, måske 4/6.

Men en klassiker synes jeg nu ikke der er tale om ... heller ikke selvom jeg har valgt at springe 'Predators' over og holde mig til Arnolds film, som rigeligt dækker mit behov for denne type film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 Tegningen 13 år siden

Bo Brinch bør imo aldrig nogensinde anmelde en film igen.

Predator var en af de helt store film fra min barndom. Og jeg så den igen, så sent som i sidste weekend. På tros af sin karaktaristiske kikset 90er action stil, holder den film sku stadig 100%. At kun Arnold holder den kørende er imo også noget pis. Både Billy, Blain og Mac er imo meget mere interessante karrakter end Dutch som Arni drengen spiller.

Your hit!... your bleeding.
I aint got time to bleed!
...okay.... you got time to duck!??
Gravatar

#33 Gasivodo 13 år siden

Fin anmeldelse af PREDATORS!

Men anmelder; hvis jeg kalder din indledning modig, ligefrem dumdristig. Så er jeg MEGET diplomatisk!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#34 Eat this 13 år siden

Predator står på min top 10 liste over fede film

Predators står i bunden på min top 1000 liste over fede film

#33 Nice comment
Gravatar

#35 nitinkadk 13 år siden

Enig med de fleste her. Den første Predator var fed. Predators derimod var på ingen måder en fed film. Bevares, den var ikke direkte katastrofal, med selv Predator 2 var en væsentlig bedre film.

Jeg vil rangere den ca. midt i mellem Predator 2 og den første AvP.
Gravatar

#36 filmz-Myrepip 13 år siden

Bo Brinch, 2 thumbs up!!! :)
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#37 Batsy 13 år siden

36# Myrepip

Two thumbs down !!! (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#38 wimmie 13 år siden

Slap nu lige af folkens... Så han skal aldrig have lov til at anmelde film igen fordi han ikke kan lide Predator?

Jeg synes da det er fint nok at han ikke kan lide filmen...fred være med det. Det eneste jeg synes er lidt plat er at han kalder det for "sanheden" (at filmen er stinkende elendig) - det er ikke smart som anmelder at tale på alles vejne, men helt ærligt; fald nu ned og læs anmeldelsen for hvad den er ;)

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#39 Kruse 13 år siden

Helt enig med Wimmie :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#40 wimmie 13 år siden

#39

Tak - selvom jeg skrev 'sanheden' i stedet for 'sandheden'.... jeg er stavespasser i dag ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: