Der synes at være en tendens til, at de film, som opnår kultstatus, sjældent er specielt gode. Ofte opnår de deres status pga. en uforglemmelig kiksethed, og efter denne anmelders mening er det netop, hvad der er sket for den originale “Predator” fra 1987. Det nyeste medlem af franchisen er derimod noget mere vellykket. Nuvel, det er ikke stor filmkunst, men som actionfilm er den rimeligt velfungerende, og man er fint underholdt hele vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kruse 13 år siden

Okay, kære læsere, lad os nu stå ved sandheden og kalde en spade for en spade: Den originale "Predator" var en stinkende elendig film, som kun legitimeredes gennem brugen af tidens største actionhelt, Arnold Schwarzenegger.


Det er vovet at komme med sådan en påstand, og derved konkludere at dit syn af Predator er det eneste rigtige, og at alle andre filmfans inderst inde har det på samme måde. For det tror jeg bestemt ikke at de har.

Jeg synes bestemt ikke at Predator er en stinkende elendig film, som du kalder den. Og jeg er endda ikke en af filmens helt store fortalere.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2 Batsy 13 år siden

Jeg syndes predetor er fed! og fortrækker den sammen med predetors som jeg syndes var overaskende god.

Predetor er fed og underholdene, og skabte efter min menning det mest hardcore alien creauture til livs thanks to stan winston.

Predetor er efter min menning den bedste og mest orginale af alle Pred film, og derefter kommer Pred 2 og Preds.

Fede film hele bundet efter min menning.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#3 wimmie 13 år siden

What? Seriously?

Jeg mener, jeg var ok underholdt af Predators, men den var ikke mere end det efter min mening - en ren 3/6

Den originale Predator er til gengæld én af mine favoritter inden for genren. Ja, det kan godt være den er cheesy og fyldt med Schwarzenegger-quotes, men at kalde den stinkende elendig og at det skulle være sandheden samt at den nye meget bedre er imo helt hen i vejret ;)

Nåja, det er jo smag og behag men hvis jeg skal kalde en spade for en spade vil jeg kalde Predator for top-underholdende og Predators for ok-men-heller-ikke-mere-underholdende ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 Batsy 13 år siden

3# Well said, dog for preds 5/6 i underholding skalaen, og pred 1 for sku 6/6 d:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#5 Moog 13 år siden

Hold da fast, efter den intro kan jeg da vist ikke helt stole på din filmsmag som min guide til biografturen :)

Predators fortjener efter min mening ikke mere en 2 stjerner, men Predator til gengæld er klart i min top 20 over bedste action film.
Gravatar

#6 frankdrebin 13 år siden

Predator med Arnie holder 100%.. Er efter min mening bedre end mange af de actionfilm der udkommer nu til dags..
Gravatar

#7 buddinge 13 år siden

Come on?!?!!?! Er du seriøs!!
Grobunden for hele serien og serier generelt er en god start. Du får ikke en bedre start inden for genren. At kalde predator en stinkende elendig film får mig til at tvivle om du overhovedet har set den?!?
I min verden er det fyringsgrundlag! Herut! Slut! ....God jul!
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#8 NightHawk 13 år siden

Okay, kære læsere, lad os nu stå ved sandheden og kalde en spade for en spade: Den originale "Predator" var en stinkende elendig film, som kun legitimeredes gennem brugen af tidens største actionhelt, Arnold Schwarzenegger. Jovist, filmen har opnået kultstatus, men det kun i kraft af, at mange filmelskere, undertegnede inklusive, har en spøjs og nærmest selvpinende tendens til gang på gang at smide filmiske fadæser i afspilleren og grine af, hvor meget elendigt makværk, der rent faktisk smides penge i. Som regel er det sjovt i de første ti minutter, men derefter begynder den ironiske distance ofte at miste sin appel.


Jeg er ærlig talt målløs over den intro. Det er på ingen måde en vurdering som jeg er enig i, og jeg synes sgu det er noget mærkværdigt ævl at skrive, at "Predator" kun sku' være seværdig pga. Schwarzenegger.

John McTiernans instruktion er i særklasse noget af det bedste indenfor genren og hans måde at skabe både supense og rendyrket action på er ren verdensklasse hele vejen igennem, hvilket i høj grad skyldes et tårnhøjt niveau både mht. fotograferingen og redigeringen. Læg så oven i hatten Alan Silvestris både nervepirrende og adrenelin pumpende score og voila så har du en af de bedste actionfilm, der nogensinde er lavet.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#9 keitel 13 år siden

Hold kæft en sviner af en klassiker du fik lavet der, tror sgu nok du står ret alene i verden med din latterlige analyse af "Predeator"
Gravatar

#10 filmz-Myrepip 13 år siden

Blot synd, at man ikke har lavet samme BD mirakel med Predator som med Aliens. Den kunne godt trænge til en seriøs kærlig hånd.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"

Skriv ny kommentar: