Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#1051 Hr. Nielsen 12 år siden
Tænk, sådan har jeg det sgu også...How about that:-D
Sjovt, sådan har jeg det alligevel og på trods af og nu med begge dele, at det er middelmådigt:P
Præcis!
Uhh, du er sådan et stort menneske:-D (hey jeg driller, for du popper jo også op med de samme svar, uden at du er bedt om det, hvis man blot har tilladt sig at pippe om Prometheus...Intet galt i det, misforstå mig ikke, men du behøver jo ikke få det til at lyde som pokkers martysagtigt, for det er det altså ikke;)
Hey så kan vi (Flemming og Kvik:) starte en ny +1000 tråd...I'm out then:-)
#1052 Richard Burton 12 år siden
Det skal du have lov til. Men en bortforklaring var det ikke.
Nej et tal er ikke et fint værktøj til at se, hvorvidt en film har været fiasko, middel eller god. Et gennemsnitstal som repræsentant for påvisning af kvalitet, er massernes måde at overbevise dem selv på, at de må have ret. Et gennemsnitstal kan ofte bruges som første indikator på, om man skal se en film i biografen eller ej. Et gennemsnitstal er at mikse en million meninger i en blender, hælde op i en million glas og tro, det siger en hujende fis om smagen.
Det giver en indikation om, hvorledes masserne modtog filmen, generelt. Det siger ikke en skid om filmens kvalitet. Hver eneste mening er funderet i forventninger, personlig smag og forståelse, som hver især er varierende i betydning fra person til person, fra film til film.
LOL!
Hvis tænkefilm, tilfældigvis heller ikke siger dig noget ;)
#1053 Hr. Nielsen 12 år siden
#1054 Richard Burton 12 år siden
Hvis I vil begynde en ny praksis, så er jeg lutter øren :)
Jamen du ved, jeg er stor tilhænger, at man må have sine egne meninger, uanset om jeg mener noget andet :)
Og jeg skal ikke nægte dig den oplevelse :)
Hvis man stiller de samme spørgsmål og jeg åbenbart er den eneste på "den anden fløj" i debatten, så svarer jeg selvfølgelig. Andet ville være ubehøvlet mod spørgeren :) Ikke martyrsagtigt, men høfligt :)
Bare rolig, det gør jeg ;)
#1055 Hr. Nielsen 12 år siden
Indimellem får jeg ellers indtrykket af, at du inderst inde faktisk tænker som en kælling (du ved, hvis jeg vil høre din mening, så skal jeg nok give dig den;)
Nej, men du ville gerne:-D
#1056 BN 12 år siden
Såh? Der mangler da kun 944 indlæg.
#1057 Hr. Nielsen 12 år siden
#1058 BN 12 år siden
No, not right anymore ...
#1059 Richard Burton 12 år siden
Whatever gave you that idea dear?!?! ;)
Jeg er sikker på, at der nok skal komme mere kød på debatten fremover og er selvfølgelig klar den 20. oktober til en ny dont :)
Men vent og se. Vi er garanteret over 1100 inden midnat :)
#1060 BN 12 år siden
Hvad sker der den 20. oktober?