“Pusher II” er både hylende morsom og direkte gribende, og den punkterer fordommen om at en efterfølger blot er et forsøg på at slå plat på forgængerens succes. Og selvom det måske har været instruktørens intention med denne film, så er det bare dejligt at se, at der alligevel er kommet en selvstændig film ud af det, der er underholdende såvel som dramatisk. Der er heldigvis langt ned til tidligere forsøg på danske kriminalfilm som “Gamle Mænd i Nye Biler”, “Inkasso” og “Den Gode Strømer”, så nød man stemningen, samt den realistiske tone i “Pusher” og “Bleeder”, ja så vil man uden tvivl blive glad for “Pusher II”!

Klik [url=articles/view/599/]her[/url] for at læse filmz.dk’s interview med Mads Mikkelsen og Nicolas Winding Refn, som fortæller om deres arbejde på “Pusher II”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Skal vi nu til den fortærskede diskussion igen? Tsk, tsk, tsk...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#22 filmz-yoshimura 19 år siden

#21 Om hvad?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#23 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Om at anmeldelser blot er subjektive iagttagelser at alle har forskellig smag etc. Det handler vel i højre grad om at argumentere for sit synspunkt (og det er her at anmeldelser bliver interessante og mere end blot en tilfældig persons mening).
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#24 filmz-gimleno1 19 år siden

Æh, ja...og den diskussion du nævner ligger præcist hvor? Hvis du ikke skulle have lagt mærke til det er vi faktisk enige... duh..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#25 filmz-Dennis 19 år siden

En udemærket film, MEN syntes godt man kan mærke at filmen primært er lavet for at tjene penge. Der mangler historie og jeg mangler at føle noget for Tonny. Føler slet ikke for ham som man gør med Frank i Pusher.

Syntes også der manglede den intensitet og råhed der var i etteren. Msåke er det komikken i filmen, der skaber lidt afstand til publikum.

Hvis det er rigtigt at han laver Pusher II + III for at redde hans filmselskab, så mener jeg heller ikke det er det rigtige udgangspunkt at skabe en god historie på.
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#26 filmz-vassago 19 år siden

Bare fordi man er filminstruktør betyder det jo ikke at man ikke tænker på penge. Refn, skal jo også overleve som alle os andre. Det er helt sikkert de færreste filmfolk der sidder og tænker:

Nu skal jeg skrive en god historie, fordi mit publikum betyder så meget for mig, det er vigtigt at de kan gå tilfredse i seng om natten, nu jeg har gjort mit for at deres dag skal ende perfekt.

Kassedamerne sidder heller ikke henne i Netto fordi det synes det er vigtigt at vi alle får noget at spise - de sidder der for at tjene penge, well okay dårlig eksempel, man tjener ikke penge i Netto, men du forstår sikkert ideen :)

Det er vel ligeså godt et udgangspunkt som så meget andet. Refn vil tjene penge. Refn kan tjene penge på at lave en film. Jo bedre historie Refn skriver, desto flere penge kan Refn tjene :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#27 filmz-Dennis 19 år siden

ikke enig Vassago.

Jeg mener, som udgangspunkt, at en film bliver bedre af at nogen har en historie på hjerte man gerne vil fortælle end at man opfinder en historie for at tjene penge, for igen at kunne lave det man brænder for.

Tænk på at denne film ville måske aldrig være lavet hvis Fear X havde været en blockbuster. Det jeg siger er bare at man kan godt nogen gange mærke når filmen kun er blevet lavet for at tjene penge og det lider Pusher II under, IMO
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#28 filmz-Dennis 19 år siden

Jeg skriver heller ikke at instruktørerne ikke tænker på penge, men der er forskel på at have en historie man vil gerne vil fortælle, fremfor at opfinde en, bare for at holde røven oppe på sit produktonsselskab.

PS.: Basta ;-)
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#29 filmz-gimleno1 19 år siden

#28 Hm, tjah, jeg er enig, men nu har 2+3 tilsyneladende været planlagt siden 1'eren....eller måske ikke, det fremgår i hvert tilfælde at websitet, men måske det bare er for at det ikke skal lyde FOR kalkuleret, hvem ved... Og ja, selvfølgelig skal en film have en historie, ellers kan man ligesågodt lade være - der er jo desværre mange eksempler på film med et papirtyndt plot hvor producenten bare har tænkt at hvis de blot smider tilstrækkeligt med topnavne i den, så "skal det nok gå altsammen"....æv, lidt tam fornemmelse at sidde i biffen for sine surt tjente penge og se sådan noget metervare bæ....men jeg mangler stadig at se P2, så kan ikke udtale mig direkte om den endnu :-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#30 filmz-Dennis 19 år siden

#29.

Da Bleeder kom frem talte Refn jo selv om en trilogi, men da var Bleeder en del af den. Dvs trilogien skulle være 3 forskellige skildringer af miljøet i KBH.

Men ingen ved det selvf. med sikkerhed.
"Say hello to my little friend"

Skriv ny kommentar: