“Quantum of Solace” har heller ikke glemt sine rødder. Der er muntre eksplicitte og implicitte referencer til gamle kapitler i føljetonen, og den nyeste Bond-pige, Camille (underskønne Olga Kurylenko), er en næsten tro kopi af Bonds hævngerrige flamme i “For Your Eyes Only”. Ligesom Bond selv får hverken Camille eller hovedskurken Greene (den djævelsk charmerende Mathieu Amalric) nok spillerum til at adskille sig synderligt fra deres forgængere. Karakterudvikling må ofte vige for det heftige tempo. Men overgangen mellem handlingsforløbet i forgængeren og “Quantum of Solace” er fuldstændig glidende, og tanken om at se Bond udvikle sig endnu mere over en kavalkade af sammenhængende film er tillokkende.
Skriv ny kommentar:
#61 filmkorn.dk 16 år siden
#62 filmkorn.dk 16 år siden
#63 filmkorn.dk 16 år siden
#64 filmkorn.dk 16 år siden
#65 filmz-Bruce 16 år siden
#66 filmz-Don Drift 16 år siden
Se lige filmen igen, for det gør de altså!
#67 The Insider 16 år siden
Det har andre herinde også pointeret. Men selv føler jeg, at Fields bliver portrætteret som en så uafhængig og stærk kvinde, at jeg på ingen måde ville betegne hende som promiskuøs. Ville du? :-)
#68 filmz-vassago 16 år siden
Det er muligt at jeg husker forkert, men så tager wiki også fejl.
Sjovt du blir ved med at bringe Roger Moore på banen som eksempel i stedet for Timothy Dalton. Men ok, ved kun at fremhæve den mest kvabsede Bond skuespiller, får du jo omvendt også dine egne argumenter til at se mere skråsikre ud. :)
For jeg er den eneste der bliver ved med at fremhæve den/de samme ting som et argument...?
Hvis man nu satte det sådan her:
Din store kærlighed er lige blevet brutalt myrdet for øjnene af dig, du er i stor sorg, og vælger naturligt nok at vælte dig i damer - for et eller andet skal man jo lave, og det har tilsyneladende virket for andre.
Løsningen er:
A: afstumpet og kold
B: meget normalt
C: ved ikke, har ikke prøvet det
#69 filmz-Bruce 16 år siden
#70 filmz-vassago 16 år siden
Men derimod i "Bond 2.0", hvor de selv melder ud, at nu skal Bond være mere ægte, han skal være menneskelig, have følelser, og man skal væk fra de usynlige biler og ture i rummet. Der ønsker de jo at ramme en mere realistisk feeling - og der må de normer, værdier osv der findes i den virkelighed verden, den de sigter efter, også gælde i det univers - i hvert fald til en hvis grad - og derfor synes jeg, at alt sammenligning med gamle film er hen i hegnet, for deres præmisser er noget anderledes.