“Quantum of Solace” har heller ikke glemt sine rødder. Der er muntre eksplicitte og implicitte referencer til gamle kapitler i føljetonen, og den nyeste Bond-pige, Camille (underskønne Olga Kurylenko), er en næsten tro kopi af Bonds hævngerrige flamme i “For Your Eyes Only”. Ligesom Bond selv får hverken Camille eller hovedskurken Greene (den djævelsk charmerende Mathieu Amalric) nok spillerum til at adskille sig synderligt fra deres forgængere. Karakterudvikling må ofte vige for det heftige tempo. Men overgangen mellem handlingsforløbet i forgængeren og “Quantum of Solace” er fuldstændig glidende, og tanken om at se Bond udvikle sig endnu mere over en kavalkade af sammenhængende film er tillokkende.

Læs Filmz’ interview med Jesper Christensen

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmkorn.dk 16 år siden

God anmeldelse lige indtil han sviner Blood Diamond til, hvilket jeg synes er en fremragende film, og gør mig i tvivl om denne Bond er noget værd. Alle jeg kender er ikke videre begejstret for den.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#62 filmkorn.dk 16 år siden

#52 Flugten over alligatorerne er sku da ultra cool. Det er jo et ægte stunt, og fyren der udførte det var ved at skvatte ned til alligatorerne flere gange. Har du ikke set ekstramaterialet?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#63 filmkorn.dk 16 år siden

Roger Moore er muligvis kvabset, men han havde den perfekte blanding af mandschuvanistisk, cool, engelsk arrogance og charme, samt en herlig form for bedrevidenhed. Han er bedre end alle andre, og det er dét jeg synes mangler i de nye film. Bond er ikke en verdensmand længere. I øvrigt har jeg altid betragtet James Bond serien som den ultiative form for eskapisme, og det går altså fløjten, når de forsøger at gøre serien så ultra realistisk. Hvis jeg vil se realisme går jeg i Grand Biografen og ser en smal fransk film.
Gravatar

#64 filmkorn.dk 16 år siden

#46 Jeg finder ikke James Bond serien plausibel, men underholdende.
Gravatar

#65 filmz-Bruce 16 år siden

#59 Som en amerikaner sikkert ville sige: "Good for you" :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#66 filmz-Don Drift 16 år siden

Det ikoniske Bond-musiktema tages eksempelvis aldrig i brug.

Se lige filmen igen, for det gør de altså!
"Sideways, all days!"
Gravatar

#67 The Insider 16 år siden

#59, Forkert. Bond ender meget hurtigt i sengen med den kvindelige agent, der er sendt ud for at hente ham hjem. Det vidste man i øvrigt på forhånd fra de mange promotion-fotos fra filmen.

Det har andre herinde også pointeret. Men selv føler jeg, at Fields bliver portrætteret som en så uafhængig og stærk kvinde, at jeg på ingen måde ville betegne hende som promiskuøs. Ville du? :-)
War. War never changes.
Gravatar

#68 filmz-vassago 16 år siden

I hvilken af de tre film har Bond en Zippo ligther der blir til en flammekaster ? Hvis du tænker på slutningen af "Licence To Kill", ja så er det pga. den megen benzin omkring ham at flammen blir så kraftigt.

Det er muligt at jeg husker forkert, men så tager wiki også fejl.

Sjovt du blir ved med at bringe Roger Moore på banen som eksempel i stedet for Timothy Dalton. Men ok, ved kun at fremhæve den mest kvabsede Bond skuespiller, får du jo omvendt også dine egne argumenter til at se mere skråsikre ud. :)

For jeg er den eneste der bliver ved med at fremhæve den/de samme ting som et argument...?

Hvis man nu satte det sådan her:

Din store kærlighed er lige blevet brutalt myrdet for øjnene af dig, du er i stor sorg, og vælger naturligt nok at vælte dig i damer - for et eller andet skal man jo lave, og det har tilsyneladende virket for andre.

Løsningen er:

A: afstumpet og kold
B: meget normalt
C: ved ikke, har ikke prøvet det
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#69 filmz-Bruce 16 år siden

#67 Nej, hun er en lu... ;D
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#70 filmz-vassago 16 år siden

#64: Det gør jeg heller ikke, i hvert fald ikke hvis vi snakker "Bond 1.0", og jeg forventer heller at de skal være det. Det er der ligesom lagt op til med både historier, karakterer, gadgets osv.

Men derimod i "Bond 2.0", hvor de selv melder ud, at nu skal Bond være mere ægte, han skal være menneskelig, have følelser, og man skal væk fra de usynlige biler og ture i rummet. Der ønsker de jo at ramme en mere realistisk feeling - og der må de normer, værdier osv der findes i den virkelighed verden, den de sigter efter, også gælde i det univers - i hvert fald til en hvis grad - og derfor synes jeg, at alt sammenligning med gamle film er hen i hegnet, for deres præmisser er noget anderledes.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: