Disse tre elementer, lyd, billede og bonusmateriale er med til at hæve filmens karakter.

Filmen i sig selv fortjener ikke mere end 2 kameraer, men i kraft af den udmærkede kvalitet på resten af udgivelsen, hæves den samlede vurdering til 3 kameraer.

Resident Evil er ikke en film der nødvendigvis skal ses, men hvis der vitterligt ikke er andet at lave en trist regnvejrsaften, kan den gå an. Du skal bare ikke skrue forventningerne særligt højt op, da det automatisk vil medføre en flad fornemmelse når filmen er slut.

Slå hovedet fra og se den. Hvis du vælger ikke at gøre det, er du heller ikke gået glip af noget særligt!

Læs hele anmeldelsen her

#11 21 år siden

#10
Jeg var også derinde, en ret god oplevelse da man _intet_ havde hørt om den. Og så havde den jo faktisk et udemærket budskab...
Gravatar

#12 Kram 21 år siden

Hvad sker der ?! ... 3 kameraer, og kun 2 hvis det var for selve filmen? tsk tsk ..

Den film er absolut alt alt alt for fed, den er dog ikke tro mod spillet på nogen måde, men selve filmen er da kult! - Masser af mennesker elsker den, og den er da et dejligt hit, ikke et stort, men nok :) - Glæder mig utrolig meget til 2eren, som skulle blive rigtig god.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?

#13 21 år siden

Næst efter Dungeons & Dragons er det her ubetinget den dårligste film jeg endnu har set - den får Jolly Roger til at ligne en film.
Gravatar

#14 Spirit 21 år siden

#13 du har helt klart ikke set "Fist og the north star" og "SuperNova" eller "Evil ED" fro så er bunden nået, men hver sin mening, for det ser jo lidt ud som om at du er den eneste her inde at den er dårlig!
Gravatar

#15 hmn 21 år siden

uhh "Fist og the north star" den er godt nok ekstrem dårlig
Gravatar

#16 trekster 21 år siden

Jeg synes nu heller ikke den var specielt god... Jeg missede filmen i biografen og tog en chance da jeg besluttede at købe den på DVD (Normalt køber jeg kun film som jeg ved er gode på DVD). Det er ikke den ringeste film jeg nogen sinde har set ("Byttedyr"), men den er absolut heller ikke den bedste. Der er et par enkelte scener som er ok, men handlingen er alt for tynd og der er stort set ingen gode skuespiller præstationer i den heller. Så jeg synes en karakter på 2 er meget passende.

Jeg kan huske første gang jeg så den, da var jeg nok mere tilbøjelig til at give den 3, men det var nok mest fordi jeg var positivt overrasket, efter at have læst en rigtig ringe anmeldelse dagen før.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#17 Kram 21 år siden

Det er nu heller ikke en biograf film, det vil jeg give dig ret i, men den er absolut en lækker DVD film, og folk der er til den genre/stil elsker filmen, her iblandt jeg selv.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#18 filmz-Yasw 21 år siden

Købte den på VCD for noget tid, og jeg syns bare det er simpel ok underholdning. God til hvis man bare har lyst til at se en film hvor man ikke skal tænke for meget ;) Og soundtracket er jo fedt, så...
Gravatar

#19 filmz-apocalypse 19 år siden

filmen kunne da godt få måske en lille smule bedre karakter, måske 3 en halv var da nok, for der er da ellers også gode ting ved den film, men pyt med det, for jeg venter bare på at 2 eren kommer, og det glæder jeg mig til
Gravatar

#20 filmz-propagandapanda 19 år siden

Resident Evil er for cool. Synes sgu også historien er ok. Det eneste den har tilfælles med spillet er Umbrella Corp's eksperimenter, men hva fanden, det ville da osse være kedeligt hvis den fulgte spillet fuldstændig, for så vidste man jo havd der ventede...

"28 days later" derimod, er det værste bras jeg længe har set. Den fik jeg solgt ud af min dvd-samling med det samme efter jeg havde set den. Hvor var den bare kedelig og NOT-scary. Fatter slet ikke at den har fået 92% på Rottentomatoes.com.

Skriv ny kommentar: