Disse tre elementer, lyd, billede og bonusmateriale er med til at hæve filmens karakter.

Filmen i sig selv fortjener ikke mere end 2 kameraer, men i kraft af den udmærkede kvalitet på resten af udgivelsen, hæves den samlede vurdering til 3 kameraer.

Resident Evil er ikke en film der nødvendigvis skal ses, men hvis der vitterligt ikke er andet at lave en trist regnvejrsaften, kan den gå an. Du skal bare ikke skrue forventningerne særligt højt op, da det automatisk vil medføre en flad fornemmelse når filmen er slut.

Slå hovedet fra og se den. Hvis du vælger ikke at gøre det, er du heller ikke gået glip af noget særligt!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 El vez 19 år siden

Jeg synes 28 days later er mere original og langt mere uhyggelig end Resident Evil. Scenen i starten med aberne og senere hen den rigtig fede klipning og kameraføring synes jeg giver en rigtig creepy effekt.

Resident evil kan allerhøjst komme med et par scares og noget rigtig usslet CGI. Hundene er et af de få positive elementer, de er fedt lavet. Milla er guf, filmen er 'ok', men langt fra fantastisk - nu må vi se hvad de kan få ud af 2'eren.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#22 filmz-propagandapanda 19 år siden

Resident Evil var der i det mindste gang i. Kan godt være at den måske ikke er så "storslået" som 28 Days Later, men den er i det mindste ikke langtrukken. 28 Days Later er 3 kvarter for lang, og hva hulen er det for en lam slutning!? Liderlige soldater som skal redde verden, give me a break...
Gravatar

#23 filmz-sptoft 19 år siden

Brutal og ubehagelig... jeg elsker den slags
Gravatar

#24 filmz-Daedalos 19 år siden

Brutal og ubehagelig ? ... Det er nu nærmere hvad jeg vil betegne, som at du så fint genåbnede denne tråd :p
_______________________________________
How much does life weigh?
Gravatar

#25 kasper.jen 16 år siden

faktisk overraskende god film... 4/6 for god underholdning.
Gravatar

#26 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Har aldrig set nogle af disse og prøver nu lykken på Netflix med 1'eren. Allerede efter 1 min. ved man, at det bliver til at overskue kvaliteten, når en forsker taber et reagensglas med virus i et laboratorium med hermetisk forseglede døre, og så zoomer man ind på en luftkanal, hvorfra virussen bæres ud i de omkringliggende kontorer. Hvor mange sådanne laboratorier har en luftkanal med forbindelse til de andre lokaler? Det er en seriøs begynderblooper, der tænder advarselslampen. Nå, tilbage til makværket. :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#27 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Ok, den var så overraskende god - ikke mindst af en Paul WSA film. 6:10
Doctor Last Warning
Gravatar

#28 Alex- 10 år siden

Det var jo trods alt The Red Queen som spreder virussen rundt til de andre lokaler. ;) Resident Evil er klart en af de bedste zombie film jeg har set, og ser trods alt alle de zombie film jeg kan komme i nærheden af. Det er rigtig synd at efterfølgerne er af så ringe kvalitet.
Gravatar

#29 zombieman 10 år siden

AlexMilo (28) skrev:
Det var jo trods alt The Red Queen som spreder virussen rundt til de andre lokaler. ;) Resident Evil er klart en af de bedste zombie film jeg har set, og ser trods alt alle de zombie film jeg kan komme i nærheden af. Det er rigtig synd at efterfølgerne er af så ringe kvalitet.


Det må være de forkerte Du ser hvis Resident evil er en af de bedste
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#30 Lord Beef Jerky 10 år siden

zombieman (29) skrev:
Det må være de forkerte Du ser hvis Resident evil er en af de bedste


Jeg har faktisk svært ved at nævne mere end et par stykker, der er værre end Resident Evil.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: