Polanski må kigge langt efter sin karrieres højdedrag, dertil er Rømø for fladt et landskab. “Roman Polanskis Skyggen” er en travende traditionel thriller om de levende vinderes magt til at skrive historien efter deres eget hoved, hvis da ikke hverdagens skygger træder frem og tager deres ansvar alvorligt. Små ukonventionelle Polanski-pip markerer dog, særligt i filmens stærke midte, at ganske vist er der her tale om en meget almindelig film, men med en ualmindelig dygtig instruktør.
#21 Highland Park 14 år siden
Æv, det bemærkede jeg slet ikke. :(
#22 filmz-Bruce 14 år siden
Glæder mig meget, men må droppe biografen i aften pga. ryggen ... pis :(
#23 Highland Park 14 år siden
#24 chronaden 14 år siden
Polanski viser simpelthen man ikke behøver at benytte sig af billige tricks som hurtig klipning, shocks og andet gimmick for at lave spænding og mystery.
Tag ind og se den mens i kan!
#25 filmz-ab 14 år siden
#26 chronaden 14 år siden
Hørt!
#27 Highland Park 14 år siden
Jeg kunne sagtens nyde billederne, for den kopi jeg så fejlede skam ikke noget og blev tilmed vist i en sal med et ret stort lærred, som de fleste hjemmebiografer ikke kan hamle op med.
#28 filmz-ab 14 år siden
Jeg taler også bare om skarpheden, og ikke lærredet. Jeg genså den i "biffen" i ålborg, som nok er den mest hyggelige sal jeg har set. Og godt lærred. Men jeg har på fornemmelsen at farverne vil stråle endnu mere på blu ray, selvom jeg nu heller ikke har et biograf lærred :-)
#29 Highland Park 14 år siden
#30 filmz-ab 14 år siden
Video: Fantastisk
Audio: Fin HD-Master 7.1
Filmen: bliver bedre og bedre