Polanski må kigge langt efter sin karrieres højdedrag, dertil er Rømø for fladt et landskab. “Roman Polanskis Skyggen” er en travende traditionel thriller om de levende vinderes magt til at skrive historien efter deres eget hoved, hvis da ikke hverdagens skygger træder frem og tager deres ansvar alvorligt. Små ukonventionelle Polanski-pip markerer dog, særligt i filmens stærke midte, at ganske vist er der her tale om en meget almindelig film, men med en ualmindelig dygtig instruktør.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 inflector 14 år siden

En god rettesnor når man skal bedømme en film, må være at stille sig selv spørgsmålet: "Er Pierce Brosnan med i filmen?". Er svaret ja, kan man roligt regne med det er en lortefilm. Jeg fatter ikke at den mand har fået en karriere.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 lagoni 14 år siden

#1 - arh, det er måske lige at skære lidt for bredt. Jeg synes han kan være ret kedelig, men han har du haft nogle gode roller. Har du set The Matador? Der er han rigtig god, meget anderledes rolle end det man kender ham fra normalt.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 MOVIE1000 14 år siden

#2 ja bare nævn den værste med ham :D

han er ok, i nogle få 2-4 stk
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 lagoni 14 år siden

#3 - jeg synes nu The Matador er ret god, men ellers er der Mars Attacks med ham, både han og filmen er god.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 AP 14 år siden

#1 haha jeg er lige så uforstående :D
Gravatar

#6 MOVIE1000 14 år siden

#4 de eneste hvor jeg synes han var god/ok er
Seraphim Falls
After the sunset
Goldeneye
The Thomas Crown Affair
Death Train
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

Jep, Matador var god.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 tiany 14 år siden

Hvis den pædofil-sag nu alligevel skal nævnes, så så jeg lige Roman Polanski: Wanted and Desired i går på DR2 og han fik da aldrig en fair retssag og det virker heller ikke som om han kommer til at få det.

Valar morghulis
Gravatar

#9 Benway 14 år siden

#8 Så den også i går, og ja, det var virkelig rystende, hvordan den retssag udviklede sig.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#10 inflector 14 år siden

#2 ret skal være ret Mars Attack er da ganske udmærket, mens Matador er totalt ligegyldig, jeg kan ikke engang huske hvad den handler om.
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: