I ca. den første halve time er filmen ikke helt dårlig. Her lykkedes det at skabe en trykket og presset stemning, men spændingen fiser ud som blodet vælter frem, og man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker. Det eneste den kan levere er blod og mere blod men efterhånden efterlades man immun. Til trods for den korte spillelængde føles filmen meget langtrukken, indtil vi når den forvrøvlede slutning der blot er et skamløst set-up til endnu en fortsættelse. “Saw II” er dog marginalt bedre end sin forgænger, men det svarer til at sige at kolera er bedre end pest. Jeg vil helst være fri for begge dele.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-TomViolence 18 år siden

Jeg er slet ikke enig med anmelderen..
I'm out
Gravatar

#12 filmz-d4||3 18 år siden

Sys de to her er nogen af de bedste "gyser film" jeg længe har set..

Især i 2eren, i slutningen sad jeg godt nok lige og tænkte lidt over hvad der skete og hvad der Var sket :D hehe...
Gravatar

#13 Hal60 18 år siden

Er heller ikke enig med anmelderen. Saw2 var muligvis ikke af den bedste skuffe, men gjorde hvad den skulle. Etteren derimod syntes jeg var fantastisk.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#14 ImpulzE 18 år siden

Samme her...
"You shoot me in a dream, you'd better wake up and apologize"
Gravatar

#15 filmz-d4||3 18 år siden

Tror aldrig jeg har været enig med en anmeldelse her på filmz såååå tar dem ikke så tungt..

Kun Lord of the rings jeg har været enig med dem i..
Gravatar

#16 filmz-michaell 18 år siden

Jeg synes den første Saw var fed og rigtig godt lavet når man tænker på det var en lavbudgetsfilm! Jeg gider ikke rigtig se toeren da den sikkert skuffer meget! Hvis jeg skulle ende med at se den ville det kun være for at se Beverley Mitchell dø på en fed måde...
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#17 Spade_skuret 18 år siden

Jeg synes faktisk at den var helt fint, for at sige det kort. Jeg var ganske godt underholdt, ligesom jeg var med 1'eren. Ingen af Saw filmene er videre geniale, men de er nu stadig helt ok. Den holder stilen fra 1'eren ret godt, dog uden at være kedelig. Slutningen lagde op til en katastrofe synes jeg, men selve filmen var stadig god nok. Hvis man kunne lide 1'eren, så kan 2'eren absolut anbefales, men man skal selvfølgelig ikke forvente en film lige så god som f.eks. Se7en.... overhovedet =P
Jep
Gravatar

#18 Hal60 18 år siden

Mærkeligt nok, så har Se7en aldrig rigtig sagt mig noget... Kunne være man skulle se den igen, da det efterhånden er nogle år siden jeg sidst har set den.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#19 keitel 18 år siden

Glæder mig til at se 2éren, Saw 1 var en af de fedeste gysere i mange år på lige fod med den nye Dawn of the dead og Texas chainsaw. Jeg plejer ikke være enig med Benway i nogen anmeldelser, så jeg satser på at Saw 2 er fremragende.
Hvad kan det være der er så mange der har set Saw 2 er den ikke først lige startet i biffen?
Gravatar

#20 Patriarch 18 år siden

Ja :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: