I ca. den første halve time er filmen ikke helt dårlig. Her lykkedes det at skabe en trykket og presset stemning, men spændingen fiser ud som blodet vælter frem, og man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker. Det eneste den kan levere er blod og mere blod men efterhånden efterlades man immun. Til trods for den korte spillelængde føles filmen meget langtrukken, indtil vi når den forvrøvlede slutning der blot er et skamløst set-up til endnu en fortsættelse. “Saw II” er dog marginalt bedre end sin forgænger, men det svarer til at sige at kolera er bedre end pest. Jeg vil helst være fri for begge dele.
#21 Bates 18 år siden
Kunne dog godt lide div. fælder.
Specielt
#22 filmz-Exitium 18 år siden
#23 filmz-mader 18 år siden
#24 filmz-Exitium 18 år siden
#25 fjols 18 år siden
Ærgerligt nok at en der tydeligvis ikke bryder sig om 1'eren tager det valg at sætte sig ned og anmelde 2'eren. Kunne have været lidt mere interessant for mig at læse det fra en som mig der godt kunne lide den.
Ligesom mange andre så synes jeg at Saw var en mega fed film og 2'eren er en helt værdig efterfølger!
#26 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#27 NOWhere 18 år siden
Jo, men når anmelderen nu sætter nogle af sine synspunkter i perspektiv, ved at sammenligne med sin holdning til 1'eren, og man ikke er enig i denne holdning, må man jo nødvendigvis tage dette i betraktning, når man læser denne anmeldelse. Jeg lagde f.eks ikke specielt mærke til Elwes dårlige spil i 1'eren, som her bruges som målestok. Da jeg ikke går forfærdelig meget op i godt skuespil i denne slags film, tager jeg ikke denne kommentar særlig tungt.
Så jeg er enig med #25 i at det kunne have været sjovt, hvis anmelderen havde været vild med de samme ting i 1'eren, som man selv var, så man bedre kan sætte sig ind i anmelderens udgangspunkt.
#28 filmz-niev 18 år siden
Fedeste gysere i MANGE år
#29 filmz-thomas _h 18 år siden
1'eren var rigtig fed og virkeligt et frisk pust (for at bruge en kliche ;)) inden for genren. Jeg synes 2'eren er en kanon efterfølger og kan kun glæde mig til 3'eren.
#30 filmz-specialty 18 år siden
7.0/10 (13,216 votes) Hvilket er fremragende for en lowbudget film...
Saw 1 og 2 er nogle af de fedeste gyserfilm i nyere tid. Efter min mening kan de sagtens sammenlignes med en film som Se7en...