I ca. den første halve time er filmen ikke helt dårlig. Her lykkedes det at skabe en trykket og presset stemning, men spændingen fiser ud som blodet vælter frem, og man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker. Det eneste den kan levere er blod og mere blod men efterhånden efterlades man immun. Til trods for den korte spillelængde føles filmen meget langtrukken, indtil vi når den forvrøvlede slutning der blot er et skamløst set-up til endnu en fortsættelse. “Saw II” er dog marginalt bedre end sin forgænger, men det svarer til at sige at kolera er bedre end pest. Jeg vil helst være fri for begge dele.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Bates 18 år siden

Jeg er dybt skuffet over Saw 2. Den første var rigtig fed. Nu er det bare store patter og dumme bemærkninger.

Kunne dog godt lide div. fælder.

Specielt

Den med sprøjterne....av for søren siger jeg bare! muhahahhaah

Gravatar

#22 filmz-Exitium 18 år siden

#21 ja det er sku snedigt xD
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#23 filmz-mader 18 år siden

Seven er en af 90'ernes bedste film. Fincher kan et eller andet med suspense som disse saw film overhovedet ikke kan. Jeg tror også, at det har meget at gøre med hvordan du caster dine film(lortecast i saw)...Freeman er jo perfekt i seven.
You talking to me!!!
Gravatar

#24 filmz-Exitium 18 år siden

#23 ja der kan man tale, om et gennemføret plot samt skuespil.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#25 fjols 18 år siden

#15: Og Jarhead, hehe.

Ærgerligt nok at en der tydeligvis ikke bryder sig om 1'eren tager det valg at sætte sig ned og anmelde 2'eren. Kunne have været lidt mere interessant for mig at læse det fra en som mig der godt kunne lide den.

Ligesom mange andre så synes jeg at Saw var en mega fed film og 2'eren er en helt værdig efterfølger!
Gravatar

#26 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Det er da sådan set ligegyldigt om anmelderen kunne lide 1'eren eller ej - en efterfølger bør kunne bedømmes og vurderes på sine egne præmisser. Kunne f.eks. selv godt lide Resident Evil 1, men syntes 2'eren var noget forbandet lort - prøv i stedet at læse HVORFOR anmelderen synes at den pågældende (og tydeligvis også forgængeren) er dårlig.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#27 NOWhere 18 år siden

Jo, men når anmelderen nu sætter nogle af sine synspunkter i perspektiv, ved at sammenligne med sin holdning til 1'eren, og man ikke er enig i denne holdning, må man jo nødvendigvis tage dette i betraktning, når man læser denne anmeldelse. Jeg lagde f.eks ikke specielt mærke til Elwes dårlige spil i 1'eren, som her bruges som målestok. Da jeg ikke går forfærdelig meget op i godt skuespil i denne slags film, tager jeg ikke denne kommentar særlig tungt.
Så jeg er enig med #25 i at det kunne have været sjovt, hvis anmelderen havde været vild med de samme ting i 1'eren, som man selv var, så man bedre kan sætte sig ind i anmelderens udgangspunkt.
Gravatar

#28 filmz-niev 18 år siden

Igen en elendig anmeldelse... Både SAW 1 og SAW 2 puster dejligt frisk pust ind i en efterhånden noget brugt genre.
Fedeste gysere i MANGE år
Gravatar

#29 filmz-thomas _h 18 år siden

I burde få noget sprogtræning her på sitet. Anmeldelsen er simpelthen umådeligt dårligt skrevet og fyldt med klicheer. Udover det, er jeg ikke det fjerneste enig. At filmen bliver kaldt en teenslasher viser lidt om hvor lidt man skal lægge i de skrevne ord. For nej, filmen er ikke fyldt med chokeffekter, men uhyggen er stadigt af en grad, man meget sjældent ser.

1'eren var rigtig fed og virkeligt et frisk pust (for at bruge en kliche ;)) inden for genren. Jeg synes 2'eren er en kanon efterfølger og kan kun glæde mig til 3'eren.
Gravatar

#30 filmz-specialty 18 år siden

Tydeligvis er brugerne på IMDB vist heller ikke enig med anmelderen

7.0/10 (13,216 votes) Hvilket er fremragende for en lowbudget film...

Saw 1 og 2 er nogle af de fedeste gyserfilm i nyere tid. Efter min mening kan de sagtens sammenlignes med en film som Se7en...

Skriv ny kommentar: