I ca. den første halve time er filmen ikke helt dårlig. Her lykkedes det at skabe en trykket og presset stemning, men spændingen fiser ud som blodet vælter frem, og man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker. Det eneste den kan levere er blod og mere blod men efterhånden efterlades man immun. Til trods for den korte spillelængde føles filmen meget langtrukken, indtil vi når den forvrøvlede slutning der blot er et skamløst set-up til endnu en fortsættelse. “Saw II” er dog marginalt bedre end sin forgænger, men det svarer til at sige at kolera er bedre end pest. Jeg vil helst være fri for begge dele.
#31 filmz-specialty 18 år siden
"Man fortjener kun og sætter kun pris på livet, ved at blive konfronteret med døden", selvom man vel hverken fortjener livet mere eller mindre af at sætte pris på det, man snarere hvis man gør noget godt med det.
Det er jo præcist det som Saw 1+2 handler om?... Det handler om at de mennesker som ikke gør noget godt med livet, men spilder det på f.eks. at være narkoman, de udsættes for disse strabasser.... Det har jo ikke noget at gøre med om de sætter pris på livet.. En narkoman kan på sin vis godt sætte pris på livet, men vi er vel alle enige om at det ikke er at bruge sit liv til noget godt...
#32 Bates 18 år siden
Jeg tror ikke at der er mange narkomaner der lever et ok liv.
#33 davenport 18 år siden
#34 keitel 18 år siden
#35 filmz-specialty 18 år siden
Nu var narkomani muligvis et dårligt eksempel da jeg vil give dig ret... Men en tyv eller voldtægtsforbryder kan godt være glad for livet og sætte pris på det. Men personen bruger sit liv forkert.
#36 filmz-yoshimura 18 år siden
#37 filmz-Soren 18 år siden
Er på ingen måde enig med anmeldelsen, og jeg syns SAW II fuldt ud er på højde med 1'eren. Kan slet ikke forstå hvordan anmelderen kan brokke sig over at der ikke er nogen chock effekter, for så derefter at sammenligne den med en teenslasher. Desuden er billige schock effekter en af de hyppige ting anmelderne her på sitet tit brokker sig over. Uhyggen i SAW I og II er jo basseret på de makabre spilleregler som Jigsaw stiller op.
Alt i alt vil jeg mene at Saw serien er en af de bedste gyserfilm serier jeg har set. - og en karrakter fra mig ville nærme sig 6/6 til begge film.
......
#38 ulrich{ 18 år siden
#39 filmz-Raven_ 18 år siden
#40 filmz-playstation 18 år siden
Politiken: 4/6
JP: 1/6
EB: 3/6
BT: 2/6
Denne anmeldelse ligge helt i tråd med tendensen hos den danske filmanmeldere. Jeg har endnu ikke hørt et eneste brugbart argument herinde for hvorfor Saw et og to fortjener mere end 2 stjerner. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se et gennemsnit over alderen på de brugere, som synes at saw er det fedeste i verden.