I ca. den første halve time er filmen ikke helt dårlig. Her lykkedes det at skabe en trykket og presset stemning, men spændingen fiser ud som blodet vælter frem, og man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker. Det eneste den kan levere er blod og mere blod men efterhånden efterlades man immun. Til trods for den korte spillelængde føles filmen meget langtrukken, indtil vi når den forvrøvlede slutning der blot er et skamløst set-up til endnu en fortsættelse. “Saw II” er dog marginalt bedre end sin forgænger, men det svarer til at sige at kolera er bedre end pest. Jeg vil helst være fri for begge dele.
#41 El vez 18 år siden
Ikke specielt konstruktivt..
#42 filmz-SL 18 år siden
Jeg synes ydermere at anmeldelsen er godt skrevet selvom jeg ikke er enig med anmelderen i at den er dårlig...Tværtimod, men længe leve mangfoldigheden.
Jeg elsker både Saw 1 og Saw 2, og ser dem som et frisk pust i en tid hvor dårlige remakes pryder billedet.
Det er desuden ikke alle anmeldere der har givet den dårlig karakter. Jeg har set flere der har givet den en over middel karakter, ja endda en der giver den 6 ud af 6.
Det er da en fantastisk film!
#43 jessup 18 år siden
#44 filmz-Soren 18 år siden
Desuden er det svært at nævne ting som gør filmene gode, da det er helheden (Måske lige bortset fra skuespillet fra visse personer)
Men jeg ser heller ikke Saw filmene som direkte gysere, men nok mere som makabre thrillere, ligesom se7en er.
......
#45 filmz-playstation 18 år siden
#46 fjols 18 år siden
#47 filmz-skumf 18 år siden
Jeg var underholdt for alle pengene. Vil give den 3/6, fordi den er ik noget filmisk mesterværk. Men at give den 2 synes jeg er utroligt ringe karakter givning. Hvis man tænker bare lidt på underholdsnings værdien i film. Alle film behøver jo ikke være noget mesterværk, det er vel nok bare at blive underholdt? Er vel også en af grundene til vi går i biografen. For at blive underholdt.
#48 Michael Andersen 18 år siden
#49 filmz-skumf 18 år siden
Jeg bryder mig personligt ikke om kærlighedsfilm og derfor sætter jeg mig heller ik ned og anmelder en, da dette blot ville blive elendigt bedømt og ingen der kan lide dem vil kunne forholde sig til den.
Men det er jo min ydmyge mening :)
#50 El vez 18 år siden
Til gengæld, uanset ens smag, er det vigtigste at anmelderen argumenterer for sin mening. Så længe det bliver gjort, ser jeg ingen grund til kritik af meningen som sådan - man kan kritisere argumenterne, hvis man ikke synes de er iorden.