I ca. den første halve time er filmen ikke helt dårlig. Her lykkedes det at skabe en trykket og presset stemning, men spændingen fiser ud som blodet vælter frem, og man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker. Det eneste den kan levere er blod og mere blod men efterhånden efterlades man immun. Til trods for den korte spillelængde føles filmen meget langtrukken, indtil vi når den forvrøvlede slutning der blot er et skamløst set-up til endnu en fortsættelse. “Saw II” er dog marginalt bedre end sin forgænger, men det svarer til at sige at kolera er bedre end pest. Jeg vil helst være fri for begge dele.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [631283179] 18 år siden

"Man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker"...

Det var lige præcis sådan jeg havde det med etteren... Springer helt over den her...
Gravatar

#2 Metallan 18 år siden

jeg syntes nu den var rigtig god, mindst lige så god som den første.
Gravatar

#3 DarkLight 18 år siden

#1,
Ja, sådan havde jeg det også i 1'eren. Men der synes jeg det fungerede. Det gør det ikke her.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 filmz-newbie.dk 18 år siden

#2
Jeg kan kun give dig ret. Jeg kan virkelig godt lide de to film.
Gravatar

#5 filmz-johnkimble 18 år siden

Synes også de begge er gode, er dog mest til 1'eren.

Men er enig i at Jiggsaws viden er overdrevet.
Gravatar

#6 pulse83 18 år siden

Fuldstændig enig med anmeldelsen.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#7 Riqon 18 år siden

Bedre end sin forgænger? Nice, den skal jeg se. :)

Måske det er fordi jeg ikke ser så mange gyser-splatterfilm, da jeg synes, de fleste er temmelig ligegyldige og uden skyggen af historie, men den første SAW var efter min mening fantastisk kreativ, ekstremt underholdende og vældig godt skruet sammen, dog mere klam end egentlig uhyggelig.

Til gengæld kunne jeg ikke fordrage Se7en, som den ofte sættes i forbindelse med genremæssigt.

Men der skal være plads til os alle sammen. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 Patriarch 18 år siden

#7

Ikke at kunne fordrage Se7en er den 8. dødsynd - så ved du det.

Den film er jo genial. Genså den for en måned siden. Den er så sublimt godt lavet på alle punkter. Historie, instruktion, musik, klipning, lyd og kamera, skuespil - alt.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 filmz-stian 18 år siden

Men brugerne er tilsyneladende ikke helt enige med anmelderen. Dejligt at se. Pisse fede film.
Gravatar

#10 filmz-yoshimura 18 år siden

#9 Jeg er. Jeg synes, Saw suttede r.. i helvede. En på alle måder overvurderet or uoriginal film med ringe instruktion og ringe skuespilspræstationer i de bærende roller (især Elwes og Glover). Saw II er IKKE en film, jeg kunne tænke mig at se. Så hellere Devil's Rejects eller Hostel, hvis det endelig skal være den genre.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: