I ca. den første halve time er filmen ikke helt dårlig. Her lykkedes det at skabe en trykket og presset stemning, men spændingen fiser ud som blodet vælter frem, og man må konstatere at filmen er stort set uden chok eller uhygge, men blot slet og ret ulækker. Det eneste den kan levere er blod og mere blod men efterhånden efterlades man immun. Til trods for den korte spillelængde føles filmen meget langtrukken, indtil vi når den forvrøvlede slutning der blot er et skamløst set-up til endnu en fortsættelse. “Saw II” er dog marginalt bedre end sin forgænger, men det svarer til at sige at kolera er bedre end pest. Jeg vil helst være fri for begge dele.
#81 filmz-wood 18 år siden
#82 filmz-wood 18 år siden
Så den inden jul mener jeg !
#83 filmz-Kadann 18 år siden
Det er jo så heldigt for dig, i lyset af at den fik biografpremiere for 4 dage siden i danmark.
#84 Tylerdurden 18 år siden
Se den, men pas på. Den er bestemt ikke for sarte sjæle.
#85 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#86 Tylerdurden 18 år siden
#87 filmz-Soren 18 år siden
Prøv at se en film som House of the 1000 Corpses og andre i den dur, for sammenlignet er SAW filmene jo barnemad når det kommer til hvor bizare ting man kan vise på det store læred.
......
#88 NOWhere 18 år siden
Det er måden volden vises på. Hvis det ser ud som om, det gør reelt ondt på personen (Audition er et eksempel) eller, hvis stemningen er virkelig skærmmende uden at være latterlig, kan den mindste smule blod være ti gange værre end afrevne lemmer og indtagelse af bræk.
Jeg følte virkelig med hende pigen i Saw I, og og hvor bange og panikslagen hun må være, og derfor bli'r det klamt for mig.
#89 jessup 18 år siden
#87 har kun set SAW og ingen form for fest svøbt undeom grøntsager, korn eller svinhud kunne få mig til at nyde den film og inden du foreslår sukker vil jeg også rent hypotetisk afvise at det ville hjælpe:)
#90 filmz-Soren 18 år siden
......