Dialogen er uhyre velskrevet, og filmen er læsset til med forrygende replikker. Handlingen udvikler sig relativt roligt, men den tager sig tid til at opbygge stemningen, således at den endelige konfrontation mellem Alliancen, Serenity og Reavers – en ækel form for rumrejsende kannibaler – føles så meget stærkere. Joss Whedons instruktion er effektiv. Selvom han ikke har en distinkt visuel sans, så er der mange gode øjeblikke som f.eks. en ca. fire minutters sekvens hvor vi, næsten uden klip, bliver ført rundt i skibets mørke korridorer.

“Serenity” er relativt billigt lavet, men den har nerve, drive, blink i øjet og en ligefrem charme, der gør den til et sublimt eventyr for de rejselystne. Den er en forfriskende, energisk oplevelse der både leverer spænding, latter, nogle rørende øjeblikke samt et par gedigne forskrækkelser – men lykkeligvis ingen søvndyssende sindsro.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 18 år siden

#9 Den fik en efterfølger!!!

IMDB Held og lykke med synet. Onani er ikke længere største risiko for blindhed ;)

#11 Deadwood holder sine 72$ på DVDPacific. Sørgeligt, men den burde koste minimum $500 ;)

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 mimic 18 år siden

11, tak for infoen men vist jeg godt da jeg skrev det, skrev jo ORDENTLIG efterfølger :) men hey der var da et par nøgne damer i 2eren meeeeeen sku synd efter den gode 1er.
Gravatar

#13 filmz-Bruce 18 år siden

#12 Ja 1'eren var noget bedre :) ... formoder jeg!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 mimic 18 år siden

13, jep der vi eninge, selvom det da kun er nogle få gange vi er det :)
Gravatar

#15 filmz-Bruce 18 år siden

#14 Flere gange! Nu er vi det igen ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 Bohemian 18 år siden

Jeg kan ikke udtrykke med ord hvor meget jeg hader Starship Troopers 2! Elsker simpelthen 1'eren.

Min Imdb Rating:
ST1 - 10/10
ST2 - 01/10

Mig og en kammarat nød også at skyde St2 Dvd'en i stykker med et luftgevær he he! DIE MOTHERFUCKA!!
Free in serenity.
Gravatar

#17 DarkLight 18 år siden

#16, well thats just plain stupid.

Så er Serenity kommer til Århus og Ålborg. Tror I der er chance for der går til næste weekend?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 filmz-phreak 18 år siden

tja er jeg den eneste som ikke kunne få nok af serien på Zulu...Sgu sur over at den er blevet lukket:D

Glæder mig til at se filmen:D:D:D

- In vino veritas....
Gravatar

#19 myggen 18 år siden

#18: Du har næppe læst et eneste indlæg på filmz det sidste halve år, hvis du tror du er den eneste Firefly-fan...
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#20 cnr 18 år siden


HVAD???!!! Er der flere Serenity fans på filmz, jeg troede jeg var den eneste!

Har I set at Ekstrabladet.dk køre reklamekampagne for Serenity i dag, komplet med bloddråber og det hele :)

Starship troopers er også ginial, men jeg kan så absolut anbefale at læse bogen, den har nogle af de smukkeste indfald. Som f.eks. 30 sekunders bomben der ved aktivering højlydt bekendtgøre "JEG ER EN 30 SEKUNDERS BOMBE, 29 28.....". Bliver med stor effektivitet anvendt i en alien bunker :))

Skriv ny kommentar: