Dialogen er uhyre velskrevet, og filmen er læsset til med forrygende replikker. Handlingen udvikler sig relativt roligt, men den tager sig tid til at opbygge stemningen, således at den endelige konfrontation mellem Alliancen, Serenity og Reavers – en ækel form for rumrejsende kannibaler – føles så meget stærkere. Joss Whedons instruktion er effektiv. Selvom han ikke har en distinkt visuel sans, så er der mange gode øjeblikke som f.eks. en ca. fire minutters sekvens hvor vi, næsten uden klip, bliver ført rundt i skibets mørke korridorer.
“Serenity” er relativt billigt lavet, men den har nerve, drive, blink i øjet og en ligefrem charme, der gør den til et sublimt eventyr for de rejselystne. Den er en forfriskende, energisk oplevelse der både leverer spænding, latter, nogle rørende øjeblikke samt et par gedigne forskrækkelser – men lykkeligvis ingen søvndyssende sindsro.
#11 filmz-Bruce 19 år siden
IMDB Held og lykke med synet. Onani er ikke længere største risiko for blindhed ;)
#11 Deadwood holder sine 72$ på DVDPacific. Sørgeligt, men den burde koste minimum $500 ;)
#12 mimic 19 år siden
#13 filmz-Bruce 19 år siden
#14 mimic 19 år siden
#15 filmz-Bruce 19 år siden
#16 Bohemian 19 år siden
Min Imdb Rating:
ST1 - 10/10
ST2 - 01/10
Mig og en kammarat nød også at skyde St2 Dvd'en i stykker med et luftgevær he he! DIE MOTHERFUCKA!!
#17 DarkLight 19 år siden
Så er Serenity kommer til Århus og Ålborg. Tror I der er chance for der går til næste weekend?
#18 filmz-phreak 19 år siden
Glæder mig til at se filmen:D:D:D
#19 myggen 19 år siden
#20 cnr 19 år siden
HVAD???!!! Er der flere Serenity fans på filmz, jeg troede jeg var den eneste!
Har I set at Ekstrabladet.dk køre reklamekampagne for Serenity i dag, komplet med bloddråber og det hele :)
Starship troopers er også ginial, men jeg kan så absolut anbefale at læse bogen, den har nogle af de smukkeste indfald. Som f.eks. 30 sekunders bomben der ved aktivering højlydt bekendtgøre "JEG ER EN 30 SEKUNDERS BOMBE, 29 28.....". Bliver med stor effektivitet anvendt i en alien bunker :))