Dialogen er uhyre velskrevet, og filmen er læsset til med forrygende replikker. Handlingen udvikler sig relativt roligt, men den tager sig tid til at opbygge stemningen, således at den endelige konfrontation mellem Alliancen, Serenity og Reavers – en ækel form for rumrejsende kannibaler – føles så meget stærkere. Joss Whedons instruktion er effektiv. Selvom han ikke har en distinkt visuel sans, så er der mange gode øjeblikke som f.eks. en ca. fire minutters sekvens hvor vi, næsten uden klip, bliver ført rundt i skibets mørke korridorer.

“Serenity” er relativt billigt lavet, men den har nerve, drive, blink i øjet og en ligefrem charme, der gør den til et sublimt eventyr for de rejselystne. Den er en forfriskende, energisk oplevelse der både leverer spænding, latter, nogle rørende øjeblikke samt et par gedigne forskrækkelser – men lykkeligvis ingen søvndyssende sindsro.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 elwood 18 år siden

#30 det jo netop den herlige B-film stemning som jeg synes var så fed i den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#32 cnr 18 år siden

#29

These aren't the droids you're looking for. :))
Gravatar

#33 filmz-Reeves 18 år siden

Wuhuu.. Den kommer i Esbjerg :)
Gravatar

#34 blahblah 18 år siden

Fantastisk genial.

Jeg anbefaler alle at købe serien filmen er baseret over, Firefly, kan fås for 120 kr. fra www.axelmusic.dk
Det er altså 120 kr. for 14 episoder af noget af det fedeste tv nogensinde.

Hvis du bare kunne lide filmen lidt, så er serien alle pengene værd.
Gravatar

#35 chandler75 18 år siden

Ehh... den kan ikke fås for 120 kr. Er det denne du tænker på: http://www.axelmusic.dk/productDetails/72091754152...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#36 blahblah 18 år siden

200kr. my bad.

Stadig en fantastisk pris. Jeg ville have købt det, havde det kostet det dobbelte.
Gravatar

#37 filmz-glasoksen 18 år siden

#36 > Fair nok. Du kan købe det af mig for 400 :P
Gravatar

#38 filmz-pandora 18 år siden

Det lyder virkelig godt, sjældent har jeg set folk så relativt enige herinde.

Glæder mig meget til at se den...fredag ;)

Jag har altid syntes at Starship Troopers er en fantastisk, underholdende, kreativt udformet, lynskarp satire med mega meget selvirioni - at folk synes den er en tomhjernet teen-space-splatter gør den i mine øjne til den mest misforståede film nogensinde. Fedt at der er andre end mig på den vogn, det troede jeg ikke...
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#39 mimic 18 år siden

38, for det første er starship troopers vist Rated R, så allerede der har den mistet forbindelse til teen film :) Flere rated r film idag tak :)
Gravatar

#40 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Hvor mange af jer skal ser den i Cinemaxx på Fisketorvet fredag kl. 18.45 ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: