Dialogen er uhyre velskrevet, og filmen er læsset til med forrygende replikker. Handlingen udvikler sig relativt roligt, men den tager sig tid til at opbygge stemningen, således at den endelige konfrontation mellem Alliancen, Serenity og Reavers – en ækel form for rumrejsende kannibaler – føles så meget stærkere. Joss Whedons instruktion er effektiv. Selvom han ikke har en distinkt visuel sans, så er der mange gode øjeblikke som f.eks. en ca. fire minutters sekvens hvor vi, næsten uden klip, bliver ført rundt i skibets mørke korridorer.

“Serenity” er relativt billigt lavet, men den har nerve, drive, blink i øjet og en ligefrem charme, der gør den til et sublimt eventyr for de rejselystne. Den er en forfriskende, energisk oplevelse der både leverer spænding, latter, nogle rørende øjeblikke samt et par gedigne forskrækkelser – men lykkeligvis ingen søvndyssende sindsro.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-phreak 18 år siden

#19 det var nu ikke ment sådan.

Skal vi ikke lave en underskrift indsamling så vi kan få firefly tilbage på skærmen...:D

Hvis vi bare er nok...:D
- In vino veritas....
Gravatar

#22 cnr 18 år siden


Hovsa, har I set at den kommer i biocity i Odense aligevel, jeg troede ellers kun at de havde den hjemme til forpræmieren.

Gravatar

#23 duuk74 18 år siden

#9 og #16 Er også vild med ST, den har det der glimt i øjet, og selvironiske feel.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#24 Yossarian 18 år siden

gad virkelig godt og se den.. kommer bare ikk i min bæ biograf og der er langt til andre store biograffer...
Gravatar

#25 elwood 18 år siden

#20 den slår dog ikke den nedtællende Bombe (som John Cleese lægger stemme til) man pludselig finder ombordet på rumfartøjet Starship Titanic i spillet "Starship Titanic" baseret på Douglas Adams bøger.

Den tæller ned fra tror jeg 100000, det måske lang tid, men det sjove er at, hvis man bliver ved med at klikke på bomben bliver han forstyrret og er nødt til at starte forfra fordi han glemmer hvor han kom til 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 Spanner 18 år siden

ARGH hvor jeg glæder mig. Jeg har trøstet mig med Firefly de seneste par dage, men nu vil jeg fandenme gerne snart se Serenity
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#27 m 18 år siden

serenity er vildt fed, så den til snigpremieren i biocity århus d. 15. og skal se den igen. uh altså håber han får budget til 2 og 3 også.
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#28 filmz-ceciliec 18 år siden

Kæmpe spoiler, læs ikke hvis du ikke har set filmen:
Serenity in 2000 words or less

Men hvis du har, read and enjoy :)
Gravatar

#29 vapor 18 år siden

#28 LOL cool link der. :)

FANS SEEING THIS AGAIN BECAUSE JOSS WHEDON IS OUR MASTER: Whedon, you bastard!
Gravatar

#30 Taxwars 18 år siden

Baa, Starship Troopers var noget dårligt spillet, talentløst pjat.
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?

Skriv ny kommentar: