Dialogen er uhyre velskrevet, og filmen er læsset til med forrygende replikker. Handlingen udvikler sig relativt roligt, men den tager sig tid til at opbygge stemningen, således at den endelige konfrontation mellem Alliancen, Serenity og Reavers – en ækel form for rumrejsende kannibaler – føles så meget stærkere. Joss Whedons instruktion er effektiv. Selvom han ikke har en distinkt visuel sans, så er der mange gode øjeblikke som f.eks. en ca. fire minutters sekvens hvor vi, næsten uden klip, bliver ført rundt i skibets mørke korridorer.

“Serenity” er relativt billigt lavet, men den har nerve, drive, blink i øjet og en ligefrem charme, der gør den til et sublimt eventyr for de rejselystne. Den er en forfriskende, energisk oplevelse der både leverer spænding, latter, nogle rørende øjeblikke samt et par gedigne forskrækkelser – men lykkeligvis ingen søvndyssende sindsro.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 duuk74 18 år siden

Tror virkelig det er en "elsk den eller had den" film.
1/10 Herfra :|
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 filmz-mortenk 18 år siden

Super film, sjov og fint skuespil.
Gravatar

#3 filmz-Martin NH 18 år siden

Glæder mig til at se den på fredag! Bare ærgeligt at det tilsyneladende ikke kan lade sig gøre at se den i en stor sal i kbh .

Tror lidt Serenity bliver overset pga. manglende reklame og tiltro til filmen fra biografernes side. Ærgeligt at en film med så flotte anmeldelser generelt, ikke er noget man tør satse på :(
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Den har dog fået plads i en bedre sal end en af Palads' kosteskabe med lausy lyd og crab billede :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 akerman 18 år siden

#1
woot :(
ka du heller ik lide firefly?

#4
et krabbe-billede?
Gravatar

#6 cnr 18 år siden


Det er interresant at de fleste amerikanske anmeldere faktisk gav den meget gode karaktere, filmen har bare ikke været istand til at trænge igennem til publikum. Jeg tror det er en film der om nogle år har reddet sig en solid kult status i den bredere befolkning.
Gravatar

#7 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Glæder mig virkelig til på fredag - Star Wars Ep. 1-3 gå hjem!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Trækker det op til et mini Filmz træf ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 mimic 18 år siden

3 ud af 6 herfra, okay solid underholdning men intet specielt og ik noget nyt eller lign, hvis man kan sammenligne nogle film som ik kommer så meget ud til puplikom ville jeg nok sammenligne den med starship troopers som jeg personlig synes er ufattelig at den ik fik mere succes og en ordentlig efterfølger, ST er en kult klassisk, ved ik lige om det her er det, men som sagt okay underholding.
Gravatar

#10 elwood 18 år siden

#9 You see a bug hole, YOU NUKE IT 8-)

skal da også ha set den her film engang, men jeg kune godt tænke mig at se serien først, så måske sku jeg købe serien først, men nu har jeg også stadigvæk den der Deadwood jeg skal ha købt engang, men spørgsmål er om ikke Deadwood falder i pris, og indtil da kan jeg jo fosøde tiden med den her serie.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: