“Shutter Island” er en tankevækkende og særdeles medrivende thriller om, hvor ulykkeligt mørkt der kan være i menneskesindet. Som Dinah Washington synger ved filmens slutning – “It’s a bitter Earth”, og “Shutter Island” er på mange måder en bitter fortælling, men dermed ikke mindre væsentlig. Tværtimod. Og med Martin Scorsese ved instruktørroret og DiCaprio i en af sit livs roller er resultatet en særdeles stor filmoplevelse.

Læs også: Interview: Filmz møder Scorsese og DiCaprio
.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Nicki52 14 år siden

Næppe, har set hende i undertøj.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#22 elwood 14 år siden

[url=
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 filmz-Narniabæver 14 år siden

Jeg er liderlig #18.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#24 elwood 14 år siden

hvis man sku ha glemt hvad der kendertegner filmz... sidesporene 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 Kruse 14 år siden

Genialt....Intet mindre end genialt :P
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#26 elwood 14 år siden

Ser frem til og høre om resultatet af aften i Hvad modtog du tråden 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 Twister 14 år siden

Er lige kommet hjem fra Cinemax. Jeg synes filmen er rigtig god. Klart bedre end The Aviator og Gangs of New York efter min mening.

Det bedste ved filmen er klart dens visuelle side som i sandhed er fantastisk. Ikke kun på grund af de flotte effekter men også pga. det flotte kameraarbejde som fylder filmen hele vejen igennem (Robert Richardson og Martin Scorsese er et fremragende makkerpar). Specielt en klatrescene med leonardo dicaprio ca. halvvejs henne i filmen er rigtig flot udført (og muligvis en lille hyldest til North by Northwest?).

Filmen har også en rigtig god lydside som virkelig er med til at sætte tonen for filmen. Jeg kan godt lide historien i filmen som generelt er rimelig intelligent og holdte mig koncentreret hele filmen igennem. Mit eneste problem med filmen er at den til tider bliver lidt rodet. Der er pludselig mange twist and turns som gør at plottet skifter fokus. Overgangende mellem disse "plotskift" er ikke altid lige gode og man kan godt blive lidt forvirret.

Men alt i alt en fremragende film som jeg klart vil anbefale. Scorsese er og bliver fantastisk.

5/6
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#28 Samain 14 år siden

Syntes det var en rigtig god film. Den er fantastisk smuk rent visuelt, især farve symbolikken er fantastisk. Jeg mener nu ikke lyd siden er optimal. Der var flere gange, hvor jeg følte at lyd siden var alt for bombastisk, og bygger slet ikke uhyggen ordenlig op.

Selve historien og alle twistene er nu en smule forudsigelig, og det meste kan man regne ud bare ved at se trailerne, men selve vejen til slutningen er rigtig godt fortalt. DeCaprio gør det som altid godt, syntes at anmelderne har været noget hårde ved ham.
Gravatar

#29 dewin 14 år siden

Jeg faldt sq i søvn... men hvis vi ser bort fra midterdelen og kun bedømmer ud fra starten og slutningen, er den noget crap! Men tag ikke mine ord for gode varer her ;)
Gravatar

#30 mr gaijin 14 år siden

Jeg er bange #23.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: