Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Riqon 18 år siden

Mage til lowbudget, de havde ikke engang råd til farver... ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#22 jensen123 18 år siden

ahrghh..super nice!1!!
Hold kæft hvor jeg glæder mig til den nu. den lyder jo alt for genial. og efter hvad folk skriver om den tror jeg sku den bliver årets bedste. så kan batman og star wars ellers bare smutte...
Gravatar

#23 JannikAnd 18 år siden

#22

Forventningens glæde er altid den bedste - Du har allerede filmen på din liste over favoritfilm, og du har end ikke set den! :)
Gravatar

#24 jensen123 18 år siden

Nej, men den vil ikke skuffe mig... det ved jeg :)
Gravatar

#25 zurg 18 år siden

Mega cool film!!

Er helt vild med dens visuelle stil hvor vi ser filmen i sort/hvid , men visse elementer i farve. Også en knald god historie og cool skuespil fra bruce (som altid).

6/6 :)
Gravatar

#26 filmz-FraQ 18 år siden

Fed anmeldelse, nu kan jeg sq slet ikke vente!
Gravatar

#27 Hasselguff 18 år siden

Uden tvivl en sjov og underholdende film - stilen er superlækker og meget gennemført. Det samme gælder dialogen. Jeg havde dog lidt problemer med den lange spilletid, og det at filmen er fortalt i tre korte (plus én ultrakort) historier - som alle slutter, lige når man begynder at blive rigtig involveret. Det udspringer naturligvis af, at Rodriguez følger tegneserien meget nøje, men for mine penge efterlader det et tomt helhedsindtryk.

(Tør man sige det: Masser af stil - men ikke så meget substans...) 4/6
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#28 Léon 18 år siden

**** hvor skal jeg bare ind og se denne film efter denne anmeldelse. Skal ind og se den på lørdag kan sku ikke vente... :)
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#29 filmz-Bruce 18 år siden

#25 Tak skal du ha' :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 filmz-ill 18 år siden

6/6 herfra, en film jeg kan se igen og igen ligesom Kill Bill 1.

Men den der linie i starten af artiklen om Dwight passer jo ikke?
.

Skriv ny kommentar: