Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 JannikAnd 18 år siden

#30

Hvad tænker du på? Hvis det er ordet "privatdetektiv" du hentyder til, kan jeg fortælle dig, at Dwight er privatdetektiv i et andet og tidligere album.
Gravatar

#32 zurg 18 år siden

# 29 hehe fair nok =)
Gravatar

#33 filmz-ill 18 år siden

"Herudover er der historien om privatdetektiven Dwight, der forsøger at slippe væk fra sin brogede fortid. Da en strømer bliver dræbt i Old Town, får Dwight travlt med at søge efter den skyldige blandt venner og fjender i byens letlevende natteliv."


Han får jo ikke travlt med at søge efter den skyldige. Det er ham og Rosario Dawson der har nakket strømeren. De prøver jo at dække mordet før ham den store neger finder ud af det :)
.
Gravatar

#34 JannikAnd 18 år siden

#33

Ja, det kan jeg godt se. Det lyder som en hel anden film...
Gravatar

#35 dyg 18 år siden

Ja, jeg studsede også over den linie.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#36 Collateral 18 år siden

Det var da helt vildt.... 6 ud af 6... Glæder mig til mandag!!! Hvornår fik en film enlig sidst 6 ud af 6?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#37 Hal60 18 år siden

Uha, nu skal jeg sgu have nallerne i den film! Det gør jo helt ondt! :D
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#38 chandler75 18 år siden

# 27 Var det ikke også dig der gav "Episode III" 4/6? ;D
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#39 El vez 18 år siden

Det var ham!!!1

He's a witch.. a witch!!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#40 McPeter 18 år siden

Nok den film der har blæst mig mest væk i år. Kan kun nikke genkendende til den oh my oh my oh my oh my oh my - følelse som #15 beskriver...

Går så småt med planer om at trille ind og se den igen på lørdag. Min søster vil vildt gerne se den men har ikke nogen at følges med og så må man jo hjælpe som den gode storebror man er! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: