Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.

Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.

Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 elwood 14 år siden

hehe.

det slider på tasterne og skrive skulle hver gang 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#32 The Insider 14 år siden

#30, apostrof.
War. War never changes.
Gravatar

#33 BN 14 år siden

The Insider (32) skrev:
#30, apostrof.

Næ, næ, næ, Johan! Det var dengang - det her er NU. Det er ved at være længe siden, at jeg lagde denne lille uvane på hylden ... og det har jeg faktisk allerede gjort dig opmærksom på sidste gang du ville drille mig med det. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 Wangsgaard 14 år siden

I wanna see it, and i wanna see it NOW!!!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#35 The Insider 14 år siden

#33, virkelig? Det har jeg helt overset. Men så kan du da i fremtiden drille mig med, at jeg er senil! Men virkelig? Det har jeg helt overset. Men så kan du da i fremtiden drille mig med, at jeg er senil!
War. War never changes.
Gravatar

#36 Ericmase 14 år siden

Wangsgaard (34) skrev:
I wanna see it, and i wanna see it NOW!!!

You don't know what it can be. You don't know what it will be. You know that it's just cool!

:-D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#37 filmz-ab 14 år siden

Wow. Det må jeg squ nok sige, Fincher. Udgangspunktet lød ellers til at være en kedelig omgang, men imod alle odds, gjorde Fincher det umulige. Når han gider, så er Fincher en magisk instruktør. Denne film er i tip top stand på alle fronter. Manuskriptet er sprudlende og en fornøjelse at følge med i, og Finchers fortælleevne er utrolig. Historien har et godt flow, og den er aldrig stillestående. Den kræver din opmærksomhed, og man bliver konstant bombarderet af de hurtige dialoger og ordvekslinger. Det er en historie der berører venskab, forretning, grådighed og kærlighed, men tegner også et interessant og nuanceret portræt af den nørdede og intelligente hovedperson bag det sociale netværk, der ikke ligefrem er det mest sympatiske menneske selv. Men alle kneb og taktikker gælder, når der går forretning i den, og det er en fantastisk skildring af Fincher. Jeg havde mine forbehold mod Eisenberg, har kun set meget lidt af ham, og det jeg så, var ikke videre prangende. Men prangende er hans præstation bestemt her, og ret krævende tilmed. Flot indsats, og burde vel gi' en nominering. Garfield er ligeledes stærkt spillende i den større birolle, og selv Timberlake giver en fin fremstilling af Sean Parker, en usympatisk blærrøv, men ret begavet. Men han er ikke ligeså god som de to første. Resten gjorde det også godt, specielt brødrene, og jeg kunne egentlig godt lide deres små, men gode roller. Filmen har også en hel del god humor.

Fotograferingen er i særklasse. Den nærmest dystre billedside med de mørke nuancer, og et fantastisk kameraarbejde, og endnu mere fantastisk baggrundsmusik, kan Fincher som ingen andre få hverdags scenarier til at se blæret og sejt ud. Du er squ en blærrøv, Fincher. Jeg tænkte flere gange på Fight Club, da filmens musik spillede i baggrunden. Klipningen er også top notch. Åbningsscenen samt scenen på diskoteket er sublime. Jeg må squ overgi' mig til dette fabelagtige og tankevækkende drama. Det lignede ikke meget ved første øjekast, men det skal man ikke lade sig narre af. Finchers bedste film siden 99'.

6/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#38 filmz-ab 14 år siden

Highland Park (28) skrev:
Helt enig, han er meget sympatisk og talentfuld, hvilket Jon Stewart også kommenterede, da Timberlake for nylig besøgte "The Daily Show" i forbindelse med premieren på "The Social Network":
http://www.thedailyshow.com/watch/thu-september-30...

Jeg så go'morgen dk i torsdags, hvor en dansk kvindelig journalist interviewede Justin, og han var alt andet end sympatisk. Det var ikke en god oplevelse sagde hun, da han virkede arrogant og gad faktisk ikke noget.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#39 Highland Park 14 år siden

#38: Har du kun hendes udsagn at forholde dig til, eller så du selve interviewet?

I øvrigt ville jeg skifte bookmaker, hvis jeg var dig. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#40 mr gaijin 14 år siden

a@babo (38) skrev:
Jeg så go'morgen dk i torsdags, hvor en dansk kvindelig journalist interviewede Justin, og han var alt andet end sympatisk. Det var ikke en god oplevelse sagde hun, da han virkede arrogant og gad faktisk ikke noget.

Han gad ikke noget med hende? Det lyder, som om hun bare var lidt pigefornærmet.

Helt ærligt er det fuldkommen ligegyldigt, hvordan han er "i virkeligheden". Han spiller sin rolle som en sympatisk Timberlake-simulacrum godt i de fleste medier.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: