Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.
Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.
Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.
#31 elwood 14 år siden
det slider på tasterne og skrive skulle hver gang 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#32 The Insider 14 år siden
#33 BN 14 år siden
Næ, næ, næ, Johan! Det var dengang - det her er NU. Det er ved at være længe siden, at jeg lagde denne lille uvane på hylden ... og det har jeg faktisk allerede gjort dig opmærksom på sidste gang du ville drille mig med det. ;-)
#34 Wangsgaard 14 år siden
#35 The Insider 14 år siden
#36 Ericmase 14 år siden
You don't know what it can be. You don't know what it will be. You know that it's just cool!
#37 filmz-ab 14 år siden
Fotograferingen er i særklasse. Den nærmest dystre billedside med de mørke nuancer, og et fantastisk kameraarbejde, og endnu mere fantastisk baggrundsmusik, kan Fincher som ingen andre få hverdags scenarier til at se blæret og sejt ud. Du er squ en blærrøv, Fincher. Jeg tænkte flere gange på Fight Club, da filmens musik spillede i baggrunden. Klipningen er også top notch. Åbningsscenen samt scenen på diskoteket er sublime. Jeg må squ overgi' mig til dette fabelagtige og tankevækkende drama. Det lignede ikke meget ved første øjekast, men det skal man ikke lade sig narre af. Finchers bedste film siden 99'.
6/6
#38 filmz-ab 14 år siden
Jeg så go'morgen dk i torsdags, hvor en dansk kvindelig journalist interviewede Justin, og han var alt andet end sympatisk. Det var ikke en god oplevelse sagde hun, da han virkede arrogant og gad faktisk ikke noget.
#39 Highland Park 14 år siden
I øvrigt ville jeg skifte bookmaker, hvis jeg var dig. ;)
#40 mr gaijin 14 år siden
Han gad ikke noget med hende? Det lyder, som om hun bare var lidt pigefornærmet.
Helt ærligt er det fuldkommen ligegyldigt, hvordan han er "i virkeligheden". Han spiller sin rolle som en sympatisk Timberlake-simulacrum godt i de fleste medier.