Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.

Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.

Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 13 år siden

Ahh jeg vil nu sige at tilt/shift teknikken har været fremme længe, at den så ikke er blevet brugt i hollywood film rigtigt, er noget hel andet, men der er talrige eksempler på videoer der er lavet med denne teknik.

En af mine farvoriter er

The Sandpit der viser dagligdagen i New York

Ps. det er lavet med stills!

Men så igen jeg har ikke set filmen endnu, så kan være David Fincher har fået lavet enhel anden tilgang til det.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 frankdrebin 13 år siden

#21 Jeg kendte skam godt til teknikken før jeg så filmen.. Har bare ikke set det brugt andre steder end i klip fra youtube.. Så det jeg siger er bare, at jeg tror det bliver noget vi kommer til at se mere af i andre film :)


EDIT

Fedt link! :)
Gravatar

#23 elwood 13 år siden

Ja ok på den måde hehe.

Ohh btw nu alt det her med dialogen, jeg kan ikke lade være med og tænke lidt på de der som pirat kopiere film, hvor der er de her forskellige grupper der laver underteksterne, hehe de får da sig en munter opgave med den her film 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 Michael Andersen 13 år siden

frankdrebin (20) skrev:
Hele scenen med kap-roning (værsgo Kruse ;) ) på regattaen var rigtig fedt filmet med "Tilt-shift" teknik, som giver et unikt slags billede hvor alt virker som miniature. Virkelig flot scene som jeg nu spår sætter en trend igang! Dog synes jeg musikvalget enten 'passede meget lidt', eller 'slet ikke'.. Kan ikke helt blive enig med mig selv om det!


He jeg synes musikvalget var noget af det bedste :) Jeg kom til at tænke på Stanley Kubrick og Wendy Carlos' måde at tage et stykke klassisk musik og elektroniserer det.
Som [url= her[/url].

Tilt/shift-scenen som helhed: normalt er jeg ikke den store fan af den slags "her kommer en scene hvor instruktøren flasher en omgang lækker teknik", fordi de tit bare kun er det, men den her giver mening, da miniature-teknikken bliver brugt til at fortælle historien på: de store mænd... bliver de små (både i kampen og udenfor) :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#25 hey now 13 år siden

Fantastisk film. Utrolig velskrevne og udførte dialoger. De tre hovedroller spiller fantastisk, samtidig med man ikke er i tvivl om det er en Fincher-film. Reznors musik passer perfekt til en film som denne.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#26 Bates 13 år siden

Jeg må tilslutte mig koret. Det er en fantastisk film, som er utrolig veludført hele vejen igennem.

Jeg var også helt vild med kap-ronings scenen, og efter min mening passede musikken perfekt til.
Gravatar

#27 elwood 13 år siden

Justin Timberlake kan man heller ikke andet end blive imponeret over, han ejer stort set hver scene han er med i. (Selvom jeg hader ham af princip! Lidt ligesom jeg også hader Zac Efron! ;) ) Anyways!

Nu har jeg egentlig altid godt ku li den unge mand, han har meget karisma, så det er ikke overraskende for mig at han blev castet, nu kender jeg self. ikke rigtig noget til Den rigtige Grundlægger af Napster, og hvordan han er, men jeg ved at Justin Timberlake, vidst fik mødt ham inden filmen sku optages.

Men lyder da til hans skuespils karriere, for alvor får et skub med den her film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 Highland Park 13 år siden

elwood (27) skrev:
Nu har jeg egentlig altid godt ku li den unge mand, han har meget karisma...
Helt enig, han er meget sympatisk og talentfuld, hvilket Jon Stewart også kommenterede, da Timberlake for nylig besøgte "The Daily Show" i forbindelse med premieren på "The Social Network":
http://www.thedailyshow.com/watch/thu-september-30...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 13 år siden

Og jeg finder mig ikke i flere onde ord om Zac Efron!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 BN 13 år siden

elwood (27) skrev:
jeg ved at Justin Timberlake, vidst fik mødt ham inden filmen sku optages.


vist

(Jeg ved godt, at det manglende 'lle' i 'skulle' er bevidst.)

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: