Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.
Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.
Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.
#61 Kruse 14 år siden
#62 filmz-ab 14 år siden
Well. Det var da noget af det mest overbevisende udført synes jeg (og så i et drama). Det er jo ikke til at tro, at Fincher skulle ha' brugt computer teknikker, og når illusionen lykkes så godt, så tror jeg pokker det fortjener en nominering. Det er jo hvad det kategori går ud på.
#63 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#64 filmz-ab 14 år siden
Tjo.. mon ikke de også synes, at arbejdet er ret godt udført :-)
#65 Knuden 14 år siden
Jeg tror bestemt ikke The Academy ser blindt til hverken Fincher eller de afsindig gode anmeldelser den film har fået. Den skal nok få et par betydelige nomineringer ;) Men vi får se hvor mange det bliver til.
#66 elwood 14 år siden
Men hva når isbjørne kan blive normineret, så kan alt vel ske 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#67 filmz-Sichlau 14 år siden
Jeg er ret enige i dine nomineringer, med undtagelse af Bedste visuelle effekter. Den teknologi de gør brug af vandt han jo med i Benjamin Button. Det bliver ikke sjovt at se to af sine yndlingsinstruktører dyste mod hinanden... (og tabe til en tredje, der ikke fortjener det...)
#68 Ericmase 14 år siden
Bedste Visuelle effekter: Mener du Winklevoss tvillingerne (altså der er to af Armie Hammer i filmen)? :-)
EDIT: Arrr! Der vil jeg hellere sige "Inception" eller "Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1" (selvom jeg ikke har set den) eller måske "The Sorcerer's Apprentice". :-)
#69 filmz-ab 14 år siden
Jo, men teknologien bliver ikke dårligere af, at han vandt for den en gang før :-) Jeg siger ikke, at Fincher vinder igen for den pris, men en nominering ville være fint, da illusionen holder 100%, og det er jo i sidste ende formålet.
Indtil videre, så er Inception storfavorit ved de fleste tekniske priser. Troldmandens Lærling synes jeg ikke burde nomineres.
#70 Highland Park 14 år siden
"The Social Network" Sound for Film Profile
Klyce (om scenen på San Francisco-klubben Ruby Skye):
It was very challenging for us to mix it because every word that's being said has to be understood but Fincher wanted it to be as noisy as possible and every time we mixed it it was blisteringly loud, earbleedingly loud! And then Fincher would walk in and go 'No! Not loud enough!'
Q&A With Ren Klyce, Sound Editor for “The Social Network”