En film, der for det meste gentager de næsten samme otte minutter om og om igen, lyder på papiret som en dræbende kedelig oplevelse, men takket være en fornem udførsel og et særdeles velskrevet manuskript, der lystigt mikser minimalisme med klassiske pulp-elementer, er den i stedet en blændende opvisning i solid og spændende science fiction, der ikke alene underholder, men også giver et overraskende stort følelsesmæssigt punch nær slutningen. Alt er ganske vist ikke, som det umiddelbart fremstår i hverken “Moon” eller “Source Code”, men med disse to film under bæltet er der imidlertid ikke længere nogen tvivl om, at Duncan Jones er en førsteklasses filmskaber af den ægte slags.

Se også: Filmz TV: “Source Code”-interview med instruktøren Duncan Jones.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 McPeter 12 år siden

Det skal da prøves, den mobil app.
Synes dog det er træls DVDProfiler ikke har en android app endnu... slackers...


'Source Code'
er instruktøren Duncan Jones' 2. film og selvom den ikke er helt ligeså god som 'Moon', var det dog stadig en ganske ok thriller, med et par enkelte originale ideer. Helt sikkert en instruktør man bør holde øje med fremover. 4 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#22 Shadow_Dude 12 år siden

Jeg synes det var en meget middelmådig film.. Fedt koncept, men lidt for forudsigelig og en kvalmende slutning hvis jeg skal være helt ærlig.. Hvis der havde været et ordentligt twist undervejs i filmen og en mindre lallehat agtig slutning så kunne den uden problemer have fået 5/6 men som det er nu synes jeg kun at den har fortjent 3/6..
"Gotta love modern weapons tech. Easier for an one-armed man to fire a missile launcher than pull on his pants"
Gravatar

#23 Babo Rises 12 år siden

En lille skuffelse herfra, men stadig en effektiv underholdning. Konceptet og ideen er ganske udmærket og fungerer fint til trods flere forklaringsproblemer (men sådan er vel sci fi), men filmen besidder ikke ret meget dybde. Man er heller ikke følelsesmæssigt engageret. Den korte spilletid giver ikke plads til fordybelse og detaljer, og filmen forekommer mig derfor ret overfladisk. Man er godt underholdt, og momentvis er der en fin spænding, selvom slutningen løber ud i sandet. Her er Jones stadig en grønskolling. Effektarbejdet halter også lidt (togeksplosionen er ikke pæn). Jones er dog stadig en dygtig fortæller, selvom han ikke helt viser sit fulde potentiale her. Filmen her er selvfølgelig et tilbageskridt for Jones, der lagde så lovende ud med filmen Moon. Men igen. Source Code holder stadig en fin standard og er på sin vis ganske seværdig, men vi skal kigge laaangt efter en ny "Inception", men herligt at der forsøges med friske ideer. Jeg holder stadig på, at Jones nok skal "ramme dagen" - en skøn dag.

7/10
Gravatar

#24 Bruce 12 år siden

Babo Rises (23) skrev:
... men vi skal kigge laaangt efter en ny "Inception"


Thank God!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#25 Babo Rises 12 år siden

Bruce (24) skrev:
Thank God!


Gaaab.
Gravatar

#26 Bruce 12 år siden

Babo Rises (25) skrev:
Gaaab.


Jep
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#27 IK 12 år siden

Source Code er en ganske habil thriller med en spændende historie, høj underholdningsværdig og fine præstationer, men den er bestemt ikke lige så stærk eller følelsesmæssigt engagerede som instruktørens første film Moon. Konceptet er på sin vis frisk, men var nærmest hurtigt overstået uden at gå mere i dybden, og det synes var lidt en skam, da det er her filmens største styrke ligger.

4/6

Babo Rises (23) skrev:
Den korte spilletid giver ikke plads til fordybelse og detaljer, og filmen forekommer mig derfor ret overfladisk.


Er ret enig på det punkt. Konceptet var for mig virkelig interessant, men manglede fordybelse som du nævner.
Gravatar

#28 Hr. Nielsen 12 år siden

Jeg må da vist være den eneste her på Filmz der fandt Moon en anelse kedelig. Husker indømmet ikke længere meget af den, så jeg kan dårligt forklare hvorfor, men den sagde mig ikke det helt vilde. Og nej, det har intet at gøre med at der ikke er store actionscener og højt tempo inden nogen vælter på banen med den kliche. Der findes mange mere stille og eftertænksomme film jeg elsker og værdsætter højt. Moon er blot ikke en af dem, da den greb mig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#29 HonoDelLoce 12 år siden

Har skrevet en lille "anmeldelse" i What We Saw-tråden..


Bottom line - 8/10 - tæt på 7/10, og ville have være 9/10 med en anden slutning.. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#30 Babo Rises 12 år siden

IK (27) skrev:
Er ret enig på det punkt. Konceptet var for mig virkelig interessant, men manglede fordybelse som du nævner.


helt enig..

Skriv ny kommentar: