En film, der for det meste gentager de næsten samme otte minutter om og om igen, lyder på papiret som en dræbende kedelig oplevelse, men takket være en fornem udførsel og et særdeles velskrevet manuskript, der lystigt mikser minimalisme med klassiske pulp-elementer, er den i stedet en blændende opvisning i solid og spændende science fiction, der ikke alene underholder, men også giver et overraskende stort følelsesmæssigt punch nær slutningen. Alt er ganske vist ikke, som det umiddelbart fremstår i hverken “Moon” eller “Source Code”, men med disse to film under bæltet er der imidlertid ikke længere nogen tvivl om, at Duncan Jones er en førsteklasses filmskaber af den ægte slags.

Se også: Filmz TV: “Source Code”-interview med instruktøren Duncan Jones.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 12 år siden

God anmeldelse. :)

De andre danske anmeldere virker dog ret negative... Men generelt har den jo fået fin kritik.
Gravatar

#2 tiany 12 år siden

Bruce har også givet den positiv omtale - så den skal i hvert fald have en chance :)
Valar morghulis
Gravatar

#3 The-new-meister 12 år siden

jeg glæder mig sgu også til at se den. Siden jeg så moon, har jeg kun gået glædet mig til hvad Duncan Jones nu kunne finde på.
Gravatar

#4 Bruce 12 år siden

Ja, kan kun stemme i med hr. Benway :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5 MMB 12 år siden

#4

Tak for dit link. Nu har jeg en meget bedre idé om, hvad filmen går ud på. :P
Gravatar

#6 Bruce 12 år siden

Aaaaah fuck, sorry. Ændret! Pyha, godt det ikke var et andet link!!!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7 MMB 12 år siden

Bruce (6) skrev:
Aaaaah fuck, sorry. Ændret! Pyha, godt det ikke var et andet link!!!


Så havde det jo først været sjovt. Var det forresten din Blu-ray samling, du linkede til? Hvis ja, hvad rater du så efter? Kvaliteten på udgivelsen?
Gravatar

#8 Bruce 12 år siden

Yes det var samlingen, men det er ikke mine ratings. Det er vistnok blot IMDB's, som bliver vist.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9 MMB 12 år siden

Bruce (8) skrev:
Yes det var samlingen, men det er ikke mine ratings. Det er vistnok blot IMDB's, som bliver vist.


Nice med en AC/DC i samlingen. :)
Gravatar

#10 chandler75 12 år siden

# 8 Jeg mangler et ordentligt (helst gratis) program til mine film - er du glad for det?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: