En film, der for det meste gentager de næsten samme otte minutter om og om igen, lyder på papiret som en dræbende kedelig oplevelse, men takket være en fornem udførsel og et særdeles velskrevet manuskript, der lystigt mikser minimalisme med klassiske pulp-elementer, er den i stedet en blændende opvisning i solid og spændende science fiction, der ikke alene underholder, men også giver et overraskende stort følelsesmæssigt punch nær slutningen. Alt er ganske vist ikke, som det umiddelbart fremstår i hverken “Moon” eller “Source Code”, men med disse to film under bæltet er der imidlertid ikke længere nogen tvivl om, at Duncan Jones er en førsteklasses filmskaber af den ægte slags.

Se også: Filmz TV: “Source Code”-interview med instruktøren Duncan Jones.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Nicki52 12 år siden

Har set den, synes den er god. Har bare problemer med at tolke slutningen.
Har han skabt et alternativ univers hvor hans sjæl nu har overtaget kroppen, eller er det en fantasiverden han har skabt. Eller det er nemmere hvis I forklarer jeres tolkning.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#32 smolinsk 12 år siden

En film med en god tanke, men ender lidt som en ind af det ene øre og ud af det andet agtig film, mangler lidt dybde
Gravatar

#33 astor 12 år siden

meh, enig med #22...3/6

slutningen kan tolkes på mange måder. jeg tror at det var hans sjæl der lavede sin egen lille verden der han var lykkelig. hvem ved hvad der sker når man dør. men, som jeg forstod det, var source code bare en "genoplevelse" af en hendelse via en person der var til stede. jeg kan ikke se hvordan han kan sende en mail inde fra source code ud til virkeligheden, om ikke source code var en tidsrejse uden at de vidste det. I så fald, hvorfor var pigen stadig død efter han drog hende ud af toget første gang?


Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream...
Gravatar

#34 Justin 12 år siden

Nicki52 (31) skrev:
Har set den, synes den er god. Har bare problemer med at tolke slutningen.
Har han skabt et alternativ univers hvor hans sjæl nu har overtaget kroppen, eller er det en fantasiverden han har skabt. Eller det er nemmere hvis I forklarer jeres tolkning.


Helt enig, kunne heller ikke lide slutningen
syntes den skulle have stoppet der hvor det hele frøs, og kamereret kørte baglæns i togvognen

Skriv ny kommentar: