Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.

“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 blahblah 17 år siden

Jeg er faktisk overrasket over hvor god kritik den her film får. Altså, der er mange anmeldere der giver den gode anmeldelser, og jeg forstår det ikke. Den var rodet og ringe lavet. Det var simpelthen dårligt filmhåndværk. Raimi vidste ikke hvad han lavede, for forfatterne vidste ikke hvad de lavede. Hvis jeg hyrede folk til at bygge et bord til mig og benene var skæve, den var en forkert farve, og gik i stykker efter seks måneder ville jeg også være utilfreds.

Den her film var ikke god. Rent filmteknisk, rent historiemæssigt var den ringe, det kan ikke diskuteres. At der så er folk der synes at den var god, der blev underholdt, er fint nok. Men det kan ikke diskutere at der var visse filmmæssige mangler. At der så var en masse andet der var super ringe gør det ikke bedre, men hvis folk kan lide den latterlige paringsdans Peter begyndte på, og den endnu værre The Mask agtige scene i baren, kan jeg ikke sige noget til. Jeg synes det er underligt de kan lide det, men sådan er det.
Gravatar

#132 enfilmnørd 17 år siden

elwood
Ked af at skuffe dig, men der bliver ikke nogen temaer af nogen art på soundtracket; Det bliver mest kunstnere der synger nogle sange(lidt ærgeligt efter min mening):
Link:
http://www.spiderman3soundtrack.com/
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#133 Michael Andersen 17 år siden

#128 Du kan lytte til et lydklip her. Young skulle efter sigende være i gang med at flette et score-soundtrack sammen.

Du må finde tid til at tage ind og se den, for du kan sagtens se den bare for musikkens skyld. Jeg arbejder i en biograf og har jeg efterhånden set og hørt filmen flere gange - det er et fedt score, dog uden at være perfekt, for det har både markante gode og dårlige sider. Det har bl.a. en stærk personlighed og flere fede brug af ledemotiver, men selvom Young gør sit bedste er det allerede i filmens intro tydeligt, hvor forskellige Elfman og Youngs tilgang til Spider-Man er. Elfmans temaer er mere underspillede i natur, mens Youngs er meget extravagante. Jeg fik næsten et kulturchok, da Elfmans indledende Spider-Man tema blev efterfulgt af Youngs materiale. Men dem der åbenbart slagter musikken er godt nok ude på noget af sidespor ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#134 elwood 17 år siden

#133 lyder godt, altså at det ser ud til at komme fordi sangene i en film som denne giver jeg ikke møjet for, og så foretrækker jeg Diana krall's udgave af Im Through with love, frem for Kirsten Dunst 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#135 filmz-Bruce 17 år siden

#134 Ikke kun udgaven :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#136 elwood 17 år siden

#135 hehe, nej men jeg regnede med resten var åbenlys 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#137 thomas040 17 år siden

Tror den her film er Youngs store break :)
Failure is a zero out.
Gravatar

#138 Michael Andersen 17 år siden

#137 Jeg læste engang et interview med ham, hvor han fortalte at hvis han nogensinde fik lov til at lave scoret til en af de kæmpestore film, som er hverdagskost for folk som John Williams og Hans Zimmer, ville han gøre næsten alt for at gøre et godt indtryk. Nu man må sige at han virkelig mente det :)

Har du hørt hans score til "The Fly II"? Very nice.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#139 Skobbolop 17 år siden

skuffet..

nu er det ikke for at spille gammelklog men... hva sagde jeg?!... 3 skurke blev for meget!... ISÆR når en af dem hedder Venom... nej nej.. 20 min fik han?
først og fremmest... introducér symbioten ordenligt!.. Lad den for guds skyld ikke dumpe ned fra himlen... (evt. få Mary Janes kæreste i 2'eren (astronauten) til at få den med ned fra rummet eller lign) dernæst... lad Peter få den og lad ham da beholde den et stykke tid... for min skyld kunne han godt have fået den i 2'eren, så den kunne hjælpe ham med at besejre Dr. Octopus. 3'eren kunne så blive en smule mere dyster hvor spidey begynder at blive ond og hvor det evt. ender med at han koldblodig dræber Harry. Han indser self. sin fejl, og får i slutnigen af 3'eren fjernet den i kirketårnet.. her befinder Brock sig, som self. har fået lov til at udvikle sit had til Peter i 3'eren og han overtager derefter symbioten.... til sidst i 3'eren får vi en teaser til 4'eren som viser et glimt af symbioten/brock/venom... og så går vi alle og venter med længsel på 4'eren som primært handler om Spidey vs. Venom... Perfekt! :D

#140 mr gaijin 17 år siden

#139 Dit scenarie lyder langt mere seværdigt. Og jeg går ud fra, at du ikke ville skrive en disco-scene ind i filmene? Wait a minute, er Travolta mon Venom i virkelighedens verden :P
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: