Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.
“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.
#131 blahblah 17 år siden
Den her film var ikke god. Rent filmteknisk, rent historiemæssigt var den ringe, det kan ikke diskuteres. At der så er folk der synes at den var god, der blev underholdt, er fint nok. Men det kan ikke diskutere at der var visse filmmæssige mangler. At der så var en masse andet der var super ringe gør det ikke bedre, men hvis folk kan lide den latterlige paringsdans Peter begyndte på, og den endnu værre The Mask agtige scene i baren, kan jeg ikke sige noget til. Jeg synes det er underligt de kan lide det, men sådan er det.
#132 enfilmnørd 17 år siden
Ked af at skuffe dig, men der bliver ikke nogen temaer af nogen art på soundtracket; Det bliver mest kunstnere der synger nogle sange(lidt ærgeligt efter min mening):
Link:
http://www.spiderman3soundtrack.com/
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#133 Michael Andersen 17 år siden
Du må finde tid til at tage ind og se den, for du kan sagtens se den bare for musikkens skyld. Jeg arbejder i en biograf og har jeg efterhånden set og hørt filmen flere gange - det er et fedt score, dog uden at være perfekt, for det har både markante gode og dårlige sider. Det har bl.a. en stærk personlighed og flere fede brug af ledemotiver, men selvom Young gør sit bedste er det allerede i filmens intro tydeligt, hvor forskellige Elfman og Youngs tilgang til Spider-Man er. Elfmans temaer er mere underspillede i natur, mens Youngs er meget extravagante. Jeg fik næsten et kulturchok, da Elfmans indledende Spider-Man tema blev efterfulgt af Youngs materiale. Men dem der åbenbart slagter musikken er godt nok ude på noget af sidespor ;)
#134 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#135 filmz-Bruce 17 år siden
#136 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#137 thomas040 17 år siden
#138 Michael Andersen 17 år siden
Har du hørt hans score til "The Fly II"? Very nice.
#139 Skobbolop 17 år siden
nu er det ikke for at spille gammelklog men... hva sagde jeg?!... 3 skurke blev for meget!... ISÆR når en af dem hedder Venom... nej nej.. 20 min fik han?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#140 mr gaijin 17 år siden