“Sprængfarlig bombe” er en tynd kop te iblandet et par fnis og en vaklende historie. Med det i baghovedet er det ironisk, at den handler om en mand, der vil have sine biografpenge tilbage, fordi filmen var noget lort. På den måde lykkes det faktisk alligevel filmholdet at lave en meta-kommentar…

Læs hele anmeldelsen her

#81 18 år siden

polt: "Det gav da ingen mening JON?"

JON: "Jo, og jeg har svært ved at forestille mig, at du ikke kan se den."

polt: "Se hvad?"

---------

Din mor. Eller meningen. Vælg selv.

Og så vil jeg også lige lave seks linieskift:

Gravatar

#82 blahblah 18 år siden

Jeg kunne ikke se meningen, du kaldte en eller anden Dr.Phil for some reason.

Ved ikke hvad min mor har med det at gøre, men det er da modent at du bringer hende ind i det hele ;)

Linjeskiftene var fordi "se hvad?" alene ikke er nok til at man kan poste, der skal være tyve tegn eller sådan noget. Mellemrum gælder også, derfor linjeskiftene.

Christ.

#83 18 år siden

Jeg kaldte en Dr. Phil, fordi han begyndte at diske op med psykoanalytiske prædikater. Og så foreslog jeg ham, at han bedre kunne bruge kræfterne et sted, hvor han kunne tjene en skilling på det, ligesom Dr. Phil.

I will now lay down my sword.
Gravatar

#84 blahblah 18 år siden

Ved ike hvor psykoanalytisk man skal være for at kalde nogen en hater :D

#85 18 år siden

Aaaalrightythen :-D
Gravatar

#86 mr gaijin 18 år siden

Så filmen med min kæreste. Vi var kun to i biografen. Jeg tror, at jeg grinede mest, da der var et billede af tre mennesker i en ellers tom sal, der så en dårlig film, da den reflekterede vores situation ganske godt. "Sprængfarlig bombe" er mere en jantelov i praksis end en bidende satire. I stedet for at ramme den danske filmverden hvor det gør ondt, så ender filmen med at blive en karikatur af selvfede idioter og alle mulige andre tumper. Alle karakterer er flade og hule. Inklusiv hovedpersonen som mest af alt minder om en parodi på de roller, som Thomas Bo Larsen plejer at spille. Hvis nogle i den danske filmbranche vil føle sig ramt af filmen, så vil det nok være Thomas Bo Larsen snarere end Boe, Trier eller andre filmskoleinstruktører, da Thomas Bo Larsen ikke fik den rolle, som han ellers altid plejer at spille.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#87 blahblah 18 år siden

Hvad mener du? Thomas Bo Larsen er da ikke med i den film.
Gravatar

#88 filt 18 år siden

#87, det er jo også det han skriver han ikke er. ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

#89 18 år siden

88: Hæ, det tænkte jeg også :-)
Gravatar

#90 cluq 18 år siden

Jeg synes den er skide skæg - tårene trillede ned af kinderne på mig af grin flere gange. En underholdene film må man sige - jeg er overhovedet ikke enig i anmelderen!

Skriv ny kommentar: