Der klaskes ganske vist endeløse rækker af skurke i fantasisekvenserne, men actionscenerne er af den kønsløse CGI-baserede slags, og det er nu en gang utrolig vanskeligt at være blot det mindste interesseret i, hvor mange computerskurke de små sexkillinger kan nedlægge, når man ikke selv har en gamepad og kan pløkke med. Der er intet at få ud af “Sucker Punch” andet end den erfaring, at titlens første ord øjensynligt refererer til enhver stakkel, som lader sig lokke i biografen for at se denne her omgang røv og nøgler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 buddinge 13 år siden

Useriøs anmeldelse!
Babes og action i slow motion så er vi allerede på 2 stjerner! Tsk Tsk
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#22 Silverslith 13 år siden

Jeg må indrømme at jeg jeg også efterhånden ser mig mere og mere uenig med anmeldelserne på filmz. Jeg nyder stadig at læse nyhederne, men jeg kunne ikke drømme om at bruge anmeldelserne til det mindste. Det er naturligvis en subjektiv vurdering og så må man jo bare vurdere om de stemmer overens med ens egne meninger..

Jeg er glad for at se at andre også ser MovieBob som der henvises til i #20. Han forstår at dømme film uden forudindtagelser og selv en egentlig ringe splatterfilm kan få en fornuftig anmeldelse hvis den blot er tro mod sit koncept.
Gravatar

#23 Babo Rises 13 år siden

Kruse (17) skrev:
Jeg er bare træt af at se at man skyder anmeldere motiver i skoen for hvorfor at de giver dårlig karakter til en bestemt slags film.


Tja.. må du også gerne være. Jeg kan ikke bruge anmeldelsen til noget, og vil stadig se filmen.
Gravatar

#24 Skeloboy 13 år siden

Silverslith (22) skrev:
Det er naturligvis en subjektiv vurdering og så må man jo bare vurdere om de stemmer overens med ens egne meninger..

Præcis. Jeg er dog ret sikker på, jeg er enig i anmeldelsen, fordi Benway er nok den anmelder, jeg oftest er enig med.
Gravatar

#25 twinfan 13 år siden

flotte actionscener, god musik og nogle dejlige piger og så var der godt knald på lyden hver gang der blev skudt 4 ud af 6 stjerner til den for god underholdning...
Gravatar

#26 mr gaijin 13 år siden

Øv. Jeg er vild med narrative strukturer i film. Så når en film præsenterer sindelag, flashbacks, historier i historier, drømme, fantasier, forvrængede perspektiver og lignende, så er min interesse vækket med det samme.

Her er sammenhængen mellem lagene dog så inkonsekvent og ligegyldigt, at især de inderste lag forekommer søvdyssende. Problemet ligger i det yderste lag. Der skal være en behørig afstand i abstraktion mellem lagene. Ellers virker det hele fladt og helt bogstaveligt ligegyldigt, altså at hvert lag har præcis samme gyldighed. Når actionsekvenserne er så absurde og stiliserede, hvilket slet ikke er et problem i sig selv, og "virkeligheden", altså det yderste lag, ikke virker mere gyldigt eller troværdigt for seeren, så ender man med en sumpet narrativ.

Filmens personer er ikke mere end barbie-dukker. De er ikke den mindste lille tak mere ægte, når de befinder sig i det yderste lag, end når de hopper ud fra jet-fly og hugger løs med katana-er på drager i filmens inderste lag.

Test dig selv, hvis du har set filmen: Følte du sympati eller apati, da da Blue skød to af pigerne?


Som Benway skriver, mangler man et gamepad. Det kunne være et ganske udmærket konsolspil. Men både Sackboy, Mario, Pikachu, Pac-Man og Donkey Kong har mere personlighed end samtlige Sucker Punch-piger til sammen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#27 Slettet Bruger [256915151] 13 år siden

Jeg er som mange andre også komplet uenig i denne anmeldelse.
Så "Sucker Punch" i går, at på trods af den ikke helt levede op til mine skyhøje forventninger, så må jeg sige at det stadig helt igennem er en rigtig god film. Det visuelle feel er helt fantatisk, både i den virkelige verden og i fantasi-verdenen.
Historien fangede mig desværre først et stykke inde i filmen, men var så også helt opslugt af den og blev fuldstændig ramt af slutningen.
Dette er bestemt en film der skal ses igen når den kommer ud på BluRay, og jeg tror faktisk jeg vil nyde den endnu mere når jeg ser den 2. gang, da jeg så på allerede har været fanget af historien før.

Fed film, for os der godt kan lide den slags (og jeg er en af dem der stort set kan lide alle slags film).
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hmmm, dansk censur på 15 men amerikansk kun på PG-13. Jeg har tænkt mig at tage mine små søskende ind og se den i aften (dreng på 13 og pige på 12), er det forsvarligt? Jeg kunne sateme godt bruge noget CGI-helvede som denne film i hvert fald.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 fatcat 13 år siden

Kan blot tilslutte mig uenigheden i anmeldelsen. Så den i går og var rigtigt fint underholdt. Ja, handlingen er der ikke meget af, men det opvejes i den grad af underholdningsværdien af effekterne og det visuelle udtryk.
Det er ikke nogen Sin City eller Inception, men den holder på sin egen måde. Jeg ville give den 4/6 på en underholdningsskala...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#30 evermind 13 år siden

#28 Det kommer lidt an på, hvad de er vant til at se, vil jeg sige, men børn og unge i dag er jo ofte længere fremme i skoene med, hvad de ser, hører, læser, deltager i osv., end deres alder.

Det meste af filmens action er for absurd og kulørt til at virke uhyggeligt, men det underliggende tema er til gengæld ret mørkt og barskt med antydninger/undertoner af vold, seksuelt misbrug, lobotomi og andre herlige ting. Spørgsmålet er, hvornår/hvordan man som seer opfanger disse ting og lader sig påvirke af dem - vil en 12- og 13-årig f.eks. være mere optaget af den vilde CGI-action? I disse scener er det orker, drager, zombie-robotter osv. der står for skud. På et andet plan er der dog også et par drabsscener på mennesker, som dog aldrig bliver lige så udpenslede som i Snyders øvrige film (Legend of the Guardians undtaget, den kan fint ses af 12-13-årige).

Men har du nogle eksempler på, hvad de tidligere har set (gerne noget, som måske er lidt på grænsen, men fungerede fint for dem)?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: