Trods det overdrevne og næsten karikerede udgangspunkt for historien, så lykkes det nu alligevel Boyle og co. at holde “Sunshine” på et seriøst niveau, selvom plottet er en tand for overlæsset for sit eget bedste. Én ting, man i hvert fald ikke kan beskylde filmen for, er at slække på underholdningsmomenterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-jeknud1 17 år siden

Hvis i synes det er dumt at Solen slukkes kan jeg lige berette om at dette faktisk vil ske på et tidspunkt når den energi som er i solen render ud. Dette vil dog teoretisk set først ske om et par milliarder år, så lad være med at pak kufferten...
Synes ideen er fed nok og tænkevækkende, dog kan man altid diskutere det videnskabelige i en science fiction film...

I mine øjne er det en film som uden tvivl skal ind og ses...
Gravatar

#12 thile 17 år siden

Minder mig om "the core".
Der rejser de lige ind til jordens kerne, og sætter den i rotation igen. Og de opfinder lige et nyt stof til at bygge fartøjet af. Det bliver hårdere des højre temperatur det udsættes for.

Har ikke travlt med at skulle se den. Den kommer nok i TV engang.
Gravatar

#13 filmz-Jannick 17 år siden

#11

Jeg tror ikke folk synes det er underligt at solen brænder ud en dag. Det er ved alle jo.
Men at bruge en atombombe som skal vække liv på en stjerne som i forvejen producerer energi, svarende til 8 milliarder hiroshima bomber i sekundet, lyder i min verden åndsvagt, mildt sagt.
Gravatar

#14 filmz-jeknud1 17 år siden

Det kan jo være det er en stor bombe :P
La' nu være med at være så pessimistiske herinde... lyder jo som nogle der synes f.eks. Chronicles of Riddick og Alien er dårlige fordi de ikke holder sig til hvad vi ved videnskabeligt.. giv filmen en chance, jeg er sikker på den holder...
Gravatar

#15 Hive 17 år siden

#14

Er du rar ikke at nævne et mesterværk som Alien i forbindelse med Chronicles of Røv? Tak.
Gravatar

#16 filmz-jeknud1 17 år siden

tsk... den er sgu da ok, hjernedød underholdning, men i det mindste er den underholdene...
Gravatar

#17 myshkin 17 år siden

Event Horizon var da helt vildt sej. Ok første halvdel var bedre end anden, men til trods for det, så var den spændende og sej sci-fi. Glæder mig til Sunshine.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#18 macel 17 år siden

kreepy,man får helt feber.
Gravatar

#19 duuk74 17 år siden

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#20 elwood 17 år siden

#17 første gang jeg så den så fik jeg satme et chock af slutningen.

Der hvor man lige skal tro at det hele er gået galt
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: