Trods det overdrevne og næsten karikerede udgangspunkt for historien, så lykkes det nu alligevel Boyle og co. at holde “Sunshine” på et seriøst niveau, selvom plottet er en tand for overlæsset for sit eget bedste. Én ting, man i hvert fald ikke kan beskylde filmen for, er at slække på underholdningsmomenterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-vento 17 år siden

"For at forhindre jordens udryddelse sendes otte astronauter af sted ombord på rumfartøjet Icarus II med en atombombe, som skal detoneres i solens kerne og genantænde den lysende stjerne."


WTF?!?

Ved godt det er Sci-Fi men man ville sga da tro at solen ville brænde ALT af. Der jo flere millioner grader celcius i kernen på den bandit.
Gravatar

#2 Riqon 17 år siden

Ja, giver ik meget for hovedhistorien om solen, der skal genantændes, men jeg stod helt af, da jeg så anmelderen nævne "Event Horizon" - håber ikke at de har meget til fælles, for den var virkelig dårlig skruet sammen, synes jeg.

Men det må jo i sidste ende komme an på en prøve, og en chance skal den da have, når nu Angel Eyes giver den 4 stjerner.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 Bohemian 17 år siden

tror sgu jeg må i bio og se denne
Free in serenity.
Gravatar

#4 Patriarch 17 år siden

Har glædet mig pænt meget til den den, så håber jeg finder tiden til det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 Outbound Sith 17 år siden

#2 Jeg kan desværre informere dig om, at "Sunshine" har RIGTIGT meget til fælles med "Event Horizon"! Jeg var vildt skuffet over den her film. Forfatterne har - som det ganske rigtigt nævnes i anmeldelsen - taget plottet fra 4 sci-fi film og rørt det sammen til en gang bæ.

Der er ikke et originalt ben i kroppen på "Sunshine", og den eneste positive faktor er en flot billedside, som man dog også når at blive træt af til sidst, fordi den er så uendeligt selvfed.

2/6
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#6 filmz-Don Drift 17 år siden

Jeg vil meget gerne selv ind og se den, men efter jeg har læst denne anmeldelse kommer jeg godtnok lidt i tvivl! :S
"Sideways, all days!"
Gravatar

#7 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#6: Så synes jeg alligevel du bør give den en chance :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#8 filmz-d4||3 17 år siden

#6 Don crap, det er da ligemget hvad anmelderne siger om en film, det er jo vidt forskelligt hvem der kan lide hvad..

De fleste film herinde som får meget ringe karakter sys jeg for det meste er fine film til en biograftur
Gravatar

#9 filmz-raga_muffin 17 år siden

Fin anmeldelse! Jeg synes konceptet omkring hele filmen virkelig lidt tåbeligt, men efter at have læst det her, tror jeg sku jeg smider de 70 kr for at se den :)
Gravatar

#10 filmz-Bartman 17 år siden

Var inde og se den for et par uger siden i Århus og syns sku det er en rigtig fed film.. klart en tur i biffen værd

#1
Det er jo ik bare sådan et lille fimest rumskid de er i.. der er et kæmpe solpanel foran som reflekter sollyset.. Eller det var ihvertfal sådan jeg fattede det da jeg så den

Skriv ny kommentar: