Trods det overdrevne og næsten karikerede udgangspunkt for historien, så lykkes det nu alligevel Boyle og co. at holde “Sunshine” på et seriøst niveau, selvom plottet er en tand for overlæsset for sit eget bedste. Én ting, man i hvert fald ikke kan beskylde filmen for, er at slække på underholdningsmomenterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 [email protected] 17 år siden

Ok... Jeg siger det lige ud ! Hvad fanden er det for en L#rte film!

Jeg var inde og se den ig[r og jeg skr;g af grin den var simpelt saa d[rlig ! At jeg fandt det sjovt! Jeg giver denne ene stjerne for effecterne der var ok .. Og lidt for Skuespillerne >.. Ellers Ikke noget at raabe hurra for !
Gravatar

#42 filmz-Jessmoeller 17 år siden

Den var lidt usammenhængende og der blev aldrig rigtig gået i dtbden med tingene. Havde glædet mig rigtig meget til denne film, men blev skuffet.
En samblanding af flere gode sci-fi film og det gjorde den ikke godt
Visuelt flot, gode skuespillere men ellers hmm....
3/6
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#43 thomasegebaek 17 år siden

Jeg glæder mig virkeligt til at se den igen engang... synes lige de sidste 20 minutter kræver et kig til
Gravatar

#44 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 40 Jeg ser den snarrest sammen med en kollega eller 2, som også gerne vil se den :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#45 filmz-theassociate 17 år siden

Var inde og se den igår, og den kan varmt anbefales. Super flot lavet, og et godt sammensat ensemble cast der spiller rigtig godt. Er helt vild med de lange drømmeagtige sekvenser Boyle har sat ind undervejs - specielt med holodecket ombord på skibet. Er dog enig i den sidste del bliver lidt usammenhængende, men overall en rigtig positiv oplevelse! 4,5/6 herfra!
Gravatar

#46 mini_jette 17 år siden

Oi... jeg var ellers pænt vild med denne her... Var bange for jeg ville blive skuffet for mine forventninger var MEGET høje og man havde jo læst en ting eller 2 her i tråden:P

Alt det med at historien er usandsynlig ser jeg gerne gennem fingerene med, for filmen er sgu så flot...og det er længe siden jeg har ærgret mig så meget over at en film sluttede!

Til det med at den ligner diverse andre sci-fi film (blandt andre nogle mindre heldige af slagsen) kan jeg kun sige, at det absolut ikke er noget problem hvis man ikke har set de pågældende film! -Har man (som jeg) ikke det, virker filmen rigtig godt og er særdeles anbefalingsværdig..!

5/6
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#47 Mercadian 17 år siden

Pænt jævn film, med et typisk "One guy goes crazy"-koncept. Det er set før og bedre i andre film.

3/6
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#48 filmz-overduck 17 år siden

Endelig kom der noget godt sci-fi som endda også var dejlig af-amerikaniseret. Lyd og billede i top (digitalt i imperial), historien tager dog en mislykket drejning som slog mig lidt ud af kurs og købte den ikke rigtig. Slutningen stod jeg også af på. Ærgeligt da Sunshine havde rigtig god potentiale, men 4/6 er fair nok.
"Dick Laurent is dead"
Gravatar

#49 filmz-michael_l 17 år siden

Må tilslutte mig de skuffede brugere. Blev aldrig grebet af filmen og allerede efter 2 min havde jeg en fornemmelse af, at det ville blive en skuffende oplevelse. Der var bare noget over dialogen og personerne, der ikke fungerede, hvilke skulle vise sig at holde stik resten af filmen.

#22 skrev "Jeg var f.eks. RIGTIG glad for Sunshine, fordi jeg ikke vidste, hvad jeg skulle forvente. Skulle jeg mon se action? Spænding? Drama? Gys? Dybe religiøse temaer?" Filmen indeholder alle genrene, men desværre fungerer ingen af elementerne i filmen. Måske er det den klassiske fejl med at ville for meget.

Kender I det, at man aldrig kommer til at føle noget for hovedpersonerne i en film og at der derfor ikke går længe, før man bruger tiden på at gætte på, hvordan og i hvilken rækkefølge de dør? Dette gælder desværre også i denne film. Krydrer man så dette med beslutningsdilemmaer/-konflikter, der skal gøres et stort nummer ud af, men som efter min mening virkede ret enkle samt nogle kulisser, der ikke gav mig en fornemmelse af at være på et "rigtigt" rumskib, så går det for alvor galt.

Jeg vil slutte af med at sige, at jeg ikke havde specielt høje forventninger til filmen andet end at blive rimelig underholdt, men selv dette formår filmen ikke. Ikke en film jeg kan anbefale (selv på DVD ville jeg være skuffet).

1½-2/6
Gravatar

#50 Hive 17 år siden

#49

"Kender I det, at man aldrig kommer til at føle noget for hovedpersonerne i en film og at der derfor ikke går længe, før man bruger tiden på at gætte på, hvordan og i hvilken rækkefølge de dør?"

Ja, det er sådan jeg havde det med Alien vs. Predator.

Skriv ny kommentar: